Avatar billede lascola Nybegynder
07. december 2007 - 14:11 Der er 6 kommentarer

predefineret sms link

Hej
jeg ville høre, om der var nogen som kunne hjælpe mig
med noget kode til en predefinert sms.
det er meningen at man skal kunne sende en sms med et tekstsvar,
så når man trykker på linket vil telefonen poppe op med sms editoren, hvor den predefinerede tekst står i, så man bare skal trykke send, og så sender man teksten til det bestemte nummer.
er der nogen der ved hvordan dette gøres i xhtml.

på forhånd tak.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
07. december 2007 - 14:30 #1
What? Hvordan vil du koble telefonens OS sammen med noget xhtml på en server?
Avatar billede lascola Nybegynder
10. december 2007 - 08:38 #2
Det er fordi det skal være muligt for brugeren at trykke på et link, så vil den predefinerede sms sendes ud. Jeg har set at der er en kode, hvor man kan få telefonen til at ringe til et predefineret nummer. Derfor håbede jeg lidt at der måske var det samme til sms beskeder.
det er meningen at jeg vil bruge det til en konkurrence på en mobilportal jeg er ved at lave, men er ikke sikker på at det kan lade sig gøre
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
10. december 2007 - 10:36 #3
Okay - jeg er ikke ekspert på det område, men det er klart min overbevisning at det ikke lader sig gøre af flere årsager...så jeg tror du må lave en anden løsning :) men held og lykke.
Avatar billede lascola Nybegynder
10. december 2007 - 11:24 #4
hehe nej er også selv begyndt at tvivle på at det kan virke. det bedste jeg har fået den til, er at lave et link hvor sms boksen kommer frem, og så der er et predefineret tlf nummer, men ikke noget indhold der i
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
10. december 2007 - 11:40 #5
Okay. Af ren nysgerrighed, hvordan ser det så ud?
Avatar billede lascola Nybegynder
11. december 2007 - 09:18 #6
det er noget i denne stil men så mangler indholdet jo bare
<a onclick="return CAF.followLink(this);" href="sms://+(nummeret)">Klik her</a>