Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
06. december 2007 - 12:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Alphaimage click event virker ikke

Hej

Jeg skal i et program til windows mobile have mulighed for transperante billeder, hvilket åbenbart ikke understøttes som standard..

jeg har fundet en class på nettet der kan klare denne mulighed. Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt den, så jeg smider et link til den her:

http://ole.vivaa.dk/NewAlphaExample.rar

Det skal gerne være muligt for mig at fyrer et event af når jeg klikker på mit billede. Men det lader til der er en fejl i alpha klassen, for når jeg klikker på den sker der intet.

Nogen der ved hvordan jeg kan løse dette problem?

Jeg giver mange points fordi det haster en del...
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
06. december 2007 - 12:41 #1
http://blogs.msdn.com/chrislorton/archive/2006/04/07/570649.aspx <-- det er vidst den her jeg har brugt..
Avatar billede bvli Praktikant
06. december 2007 - 23:17 #2
Hej.

Øh.. Det projekt du henviser til, har altså ikke nogen AlphaImage class. Der tegnes direkte i formen (MainForm). For at få et click event rejst, når der klikkes på den - tja - hva' med:

protected override void OnClick(EventArgs e) {
  base.OnClick(e);
  MessageBox.Show("hrmpf");
}

- så'n i din MainForm :)

Men mon ikke du kunne pakke det hele pænt ind i en Control - og så dér håndtere OnClick?

/B
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
10. december 2007 - 13:34 #3
i mit link til det eksempel jeg har lagt på min egen side, er det lavet som en user control.

Jeg har ikke prøvet at override min onclick endnu..
Dette vil jeg lige forsøge mig med senere.. :)

Jeg vender tilbage med resultatet derefter...
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
04. marts 2008 - 08:42 #4
Hej igen..

Ved godt det er længe siden :)
Det er pakket ind i en usercontrol i mit eksempel som jeg linker til fra min egen side.

Men når jeg trykker på billede sker der alligevel ingenting..
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
16. marts 2008 - 18:43 #5
lukker her igen.. Fandt ikke en løsning og tror ikke rigtig det kan løses..