Så har jeg et excell hvor der står 500 servernavne i T12-T512 De 400 server navne er en del af de 500.
Jeg skal have servernavn og teksten i notepad dokumentet flyttet til excell dokumentet, så servernavn står i U12-u512 ud for den server hvor den passer til og teksten i v12-v512. D.v.s. der vil være 100 blanke spredt ud rundt omkring.
Det skal give dette udseende:
T12-t512 er allerede udfyldt med servernavne. U12-u512 skal udfyldes med de 400 servernavne fra notepad v12-v512 skal udfyldes med teksten der modsvarer de 400 servernavne.
Jeg ved godt at u kolonnen er lidt overflødig. men det er bare for at tjekke at der er ramt rigtigt :-)
Det er vel noget med at gemme notepad som CSV og så importere til excell. men jeg har ikke helt styr på hvordan..?
du kan selv definere i "comma seperated file" (CSV) hvilket felter er hvad og hvor de skal gå hen, og ved at afprøve forskellige muligheder kan du hurtige finde de rigtige format....
En anden mulighed er at oprette en tabel i Word fra din wordpad fil, og få layoutet til at se ude som du vil have det, i MS office 2003 og 2007 kan du derefter importere word-tabellen direkte i excel....eller omvendt!
Hmm...ja.. D.v.s jeg på en eller anden måde kan definere at B3 som er server1 i min csv fil skal "gå til" u12 i mit excell hvis t12=server1. samtidig skal den tage tekst fra C3 og sætte ind i v12.
Eller skal jeg den modsatte vej og i excell definere at den skal hente tilsvarende servernavn i CSV og tilhørende tekst?
I Lotus Notes ville man skrive en linie med noget som @Trim(@Replace(List1; List2; "")) Så ville det være løst.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.