Avatar billede koden Novice
06. december 2007 - 09:16 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Flyt data fra et notepad til excel

Hejsa

Jeg sidder lige nu med et notepad dokument med ca. 400 servernavne og noget tekst der står således:

;servernavn;=teksten
o.s.v.

Så har jeg et excell hvor der står 500 servernavne i T12-T512
De 400 server navne er en del af de 500.

Jeg skal have servernavn og teksten i notepad dokumentet flyttet til excell dokumentet, så servernavn står i U12-u512 ud for den server hvor den passer til og teksten i v12-v512.
D.v.s. der vil være 100 blanke spredt ud rundt omkring.

Det skal give dette udseende:

T12-t512 er allerede udfyldt med servernavne.
U12-u512 skal udfyldes med de 400 servernavne fra notepad
v12-v512 skal udfyldes med teksten der modsvarer de 400 servernavne.

Jeg ved godt at u kolonnen er lidt overflødig. men det er bare for at tjekke at der er ramt rigtigt :-)

Det er vel noget med at gemme notepad som CSV og så importere til excell.
men jeg har ikke helt styr på hvordan..?
Avatar billede koden Novice
06. december 2007 - 09:58 #1
tillæg: Hvordan fjerner man 400 tomme rækker som er spredt ind imellem nogle rækker man bruger?
Avatar billede theprofessor Nybegynder
06. december 2007 - 10:04 #2
du kan selv definere i "comma seperated file" (CSV) hvilket felter er hvad og hvor de skal gå hen, og ved at afprøve forskellige muligheder kan du hurtige finde de rigtige format....

En anden mulighed er at oprette en tabel i Word fra din wordpad fil, og få layoutet til at se ude som du vil have det, i MS office 2003 og 2007 kan du derefter importere word-tabellen direkte i excel....eller omvendt!
Avatar billede koden Novice
06. december 2007 - 10:20 #3
Hmm...ja..
D.v.s jeg på en eller anden måde kan definere at B3 som er server1 i min csv fil skal "gå til" u12 i mit excell hvis t12=server1. samtidig skal den tage tekst fra C3 og sætte ind i v12.

Eller skal jeg den modsatte vej og i excell definere at den skal hente tilsvarende servernavn i CSV og tilhørende tekst?
Avatar billede koden Novice
06. december 2007 - 11:17 #4
har rodet lidt med det, men synes ikke det er nemt. Forhøjer point for lidt mere uddybende :-)  ...
Avatar billede koden Novice
13. december 2007 - 12:25 #5
hmm..jeg havde nok håbet på lidt mere hjælp. Det professor skrev var jeg et eller andet sted godt klar over..
Det er mere lige hvordan...
Avatar billede koden Novice
17. december 2007 - 09:20 #6
uh... :-)
Avatar billede koden Novice
17. december 2007 - 09:31 #7
jeg kan koge det ned til følgende nu:

jeg har kolonne A og kolonne B

Kolonne A indeholder 550 navne og kolonne B indeholder 450 navne af de 550 der er i kolonne A.

Hvordan får jeg skilt de 100 navne fra kolonne A ud, så jeg kan se hvilke navne fra kolonne A der ikke findes i kolonne B. ?
Avatar billede koden Novice
18. december 2007 - 12:23 #8
jeg kan vist godt tillade mig at tage det meste selv :-)
Avatar billede koden Novice
18. december 2007 - 12:23 #9
tak...
Avatar billede jogii Nybegynder
10. januar 2008 - 09:34 #10
I Lotus Notes ville man skrive en linie med noget som @Trim(@Replace(List1; List2; ""))
Så ville det være løst.