Avatar billede hamzter Nybegynder
04. december 2007 - 09:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lige margener & centreret

Jeg står og vil gerne have en tekst centreret, men samtidig med lige margener.

Jeg ved at 'text-align: justify' gør at der er lige margener, men hvordan kan jeg samtidig få teksten til at stå centreret, i midten af siden?

Har prøvet at lave en <div> med 'align: center', uden held.

jeg vil gerne have det til at være således:

I...........Her står det centreret............I
I...........Og lige margener..................I

Håber det er forståeligt :)
Avatar billede fennec Nybegynder
04. december 2007 - 10:02 #1
Du bliver nød til at angive breden på div'en og sætte en speciel margin:

<div style="border:1px solid black; text-align:left; margin:0 auto; width:400px;">
Hej med dig<br>
Hvordan går det?
</div>
Avatar billede hamzter Nybegynder
04. december 2007 - 10:15 #2
Aaarh, på den måde. Jeg har angivet bredden, men det ikke den speciele margin :) Prøver lige.
Avatar billede hamzter Nybegynder
04. december 2007 - 10:23 #3
Jeg har nu prøvet, og kan se at jeg havde skrevet næsten det samme i #div i mit stylesheet.

Teksten bliver ganske rigtigt sat med lige margener (mod venstre), men det betyder samtidig at teksten ikke er placeret i midten (men lidt mod venstre).. :/
Avatar billede di8leva Nybegynder
04. december 2007 - 11:08 #4
Fik du svar på dit spörgsmål? Hvis du allaredan har dine störrelser så kan du väl göre sådan her?

<html>
    <center>
        <div style="width: 400px; height: 300px; background-color: #00FF00;">
            <div style="width: 200px; height: 200px; background-color: #FF0000; text-align: justify;">
            lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum
            </div>
    </center>
</html>
Avatar billede fennec Nybegynder
04. december 2007 - 11:08 #5
Det bliver du nød til at klare ved at ændre breden på div'en. Prøv at sætte breden lidt ned.
Avatar billede hamzter Nybegynder
04. december 2007 - 11:37 #6
Oka, så det skal altså indstilles manuelt. :) Jeg prøver. Tak for hjælpen.
Avatar billede hamzter Nybegynder
04. december 2007 - 11:38 #7
Og også tak til di8leva. Hvis du vil have lidt point, så skriv her. ;)
Avatar billede di8leva Nybegynder
04. december 2007 - 11:43 #8
Det er fint, jeg overlever :) Men tak alligevel