Avatar billede andreas_og_far Praktikant
03. december 2007 - 14:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køb af Flash template

Hej Alle
Jeg har udset mig en rigtig flot Flash Template som jeg gerne vil købe og bruge til min nye hjemmeside.
Det er til min fotografiside.
Jeg har fundet den på siden www.perfectory.com
Den er ret dyr, men det gør ikke noget fordi den er meget flot !!!

Det eneste jeg vil, er at lave om i teksten og udskifte billederne i Templaten med mine egne !

MEN - Kan jeg "bare" gøre det ??

Jeg mener, det virker som om - at det jeg modtager er en "main.swf" fil, hvor alt tekst og billeder er inden i selve filen !!!

Hvordan tilretter jeg det så ???

Kan jeg via et eller andet simpelt program (ala notesblok) gå ind og rette i den .swf fil, så det bliver min tekst og mine billeder ?? - og hvilket program skal jeg have fat på ??

Jeg kan intet Flash....

PS: Jeg ved godt, at inkluderet i købet er en HTML udgave, men det ønsker jeg ikke ! - Det skal være en Flash side....

På forhånd tak
Avatar billede hojben Novice
03. december 2007 - 14:54 #1
http://www.adobe.com/products/flash/

nej du kan ikke bare bruge et simpelt program som notesblok..
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
03. december 2007 - 15:23 #2
Jo tak - for svaret....
Men øhhhh.....

Nu havde jeg ikke lige de store planer om at skulle til at lære mig selv at programmere i Flash !!

Men OK - Hvis jeg så skaffer mig Flash CS3 - er det så muligt at gå "ind i" .swf filen og rette teksten og udskifte billederne ?? - på en nem måde ??
(I ved, i HTML er det nemt skifte mor.jpg ud med far.jpg.....  ;-)
Avatar billede hojben Novice
03. december 2007 - 15:36 #3
Gid det var SÅ vel.. jeg har rodet Flash et godt stykke tid (læs: forsøgt at forstå det), har købt bøger om det osv osv og har stadig ikke fatter en bjælde af det.
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
03. december 2007 - 15:43 #4
OK - Det lyder bekendt !
MEN - Kan du, gå ind og rette i en .swf fil ??

Det er jo i bund og grund det jeg bare skal....

Der er jo en mening med, at jeg køber en dyr og flot FÆRDIGLAVET Flash template !!
Avatar billede hojben Novice
03. december 2007 - 15:49 #5
hvis du kun får .swf filen så nej.. du skal ha .fla filen.

.swf filen er "filmen" du bruger på hjemmesiden
.fla filen er den du retter i og kompilerer den til .swf

hvis du skal ha billeder ind så skal de vist importeres i flash og derefter bruges (på en eller anden måde)
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
03. december 2007 - 15:54 #6
Arhh... Så har jeg allerede lært det ;-)

Har kigget lidt mere efter.....

Jo - Man modtager også en .fla fil....

Tror du, det er muligt for en amatør at rette i den, kompilere til .swf og derefter have en brugbar side !!
(Så vil jeg nemlig DL en Free Trial version)
Avatar billede hojben Novice
03. december 2007 - 16:06 #7
du skal nok sende konen til banko et par dage i træk.. jeg har normalt ikke problemer med at sætte mig ind i diverse programmer men flash trækker tænderne ud..

Men dl programmet og kig nærmere på det.. Jeg har lagt en .rar fil her www.vejs.dk/exp/808697/slideshow.rar som du kan se og rode lidt med.
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
03. december 2007 - 16:08 #8
Af hjertet tak.
DL/Kigger på den, når jeg kommer hjem fra arbejde.
Tak
;-)
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
09. december 2007 - 13:41 #9
Tak - Prøver denne week-end

Hvad er det som du har linket til ??
Er det en forklaring eller ??

Tak

Vender tilabge
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
23. januar 2008 - 09:10 #10
Fik ikke lige prøvet...

Point til hojben ?
Avatar billede hojben Novice
23. januar 2008 - 12:31 #11
Den ligger stadig til download så du kan stadig prøve det.