Avatar billede darthwaders Nybegynder
29. november 2007 - 23:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

placering af DIVs samt navbar.

Hej eksperter,

hvordan får jeg det her:
http://giljonsson.dk/akufit/index.html

til at ligne det her?:
http://giljonsson.dk/akufit/images/aku-fit.jpg

A:  Navbaren er ikke venstrejusteret som resten. hvorfor?
B: Punkterne flugter ikke med teksten. hvordan fixes det?

C: Jeg har prøvet at placere 3 div'er til de 3 orange boxe(på billedet), men uden held, da det hele forskubber sig.
er der en anden fremgangsmåde, ville det være en stor hjælp.

CSS: http://giljonsson.dk/akufit/main.css

på forhånd tak
DW
Avatar billede trav4u2 Novice
30. november 2007 - 03:25 #1
A. Giv UL en style="margin-left:0px"
B. Lav et par nye dot.gif’er der er 13px høje og sæt prikken for neden
Avatar billede notes2c Nybegynder
30. november 2007 - 10:47 #2
For at få det til at virker i FF skal du også sætte padding

ul#navlist {
margin-left: 0;
padding-left: 0;
}

Mht punkterne kan du gøre følgende.

#navlist a {
background:transparent url(images/dot.gif) no-repeat scroll 0% 50%;
}
#navlist a:hover {
background:transparent url(images/dot_hover.gif) no-repeat scroll 0% 50%;
color:#FF9900;
}
#navlist a:active {
background:transparent url(images/dot_hover.gif) no-repeat scroll 0% 50%;
color:#FF9900;
}
Avatar billede darthwaders Nybegynder
01. december 2007 - 14:28 #3
Det fungerer delvist. nu er det venstrejusteret men teksten ligger nu ovenpå prikken.
Avatar billede darthwaders Nybegynder
01. december 2007 - 14:30 #4
Hvad med de 3 orange boxe? hvordan kan jeg bedst organisere dem?
Avatar billede notes2c Nybegynder
04. december 2007 - 08:50 #5
Har du fjerne noget fra "#navlist a", synes der mangler noget padding

#navlist a {
    display: block;
    width: 100px;
    color: #999999;
    text-decoration: none;
    background:transparent url(images/dot.gif) no-repeat scroll 0% 50%;
    padding-left: 15px; /* Indsæt */
}
Avatar billede notes2c Nybegynder
04. december 2007 - 09:03 #6
Mht til de orange bokse. Som jeg forstår det skal de gå på tværs ligesom footer.
Så er det ikke bare at lave en div sektion magen til footer og placere den lige før footer div'en. Her i kan du så lægge dine orange bokse.
Avatar billede darthwaders Nybegynder
05. december 2007 - 21:59 #7
notes2c:

Tak for hjælpen. navlisten ser normal ud nu.