Avatar billede cavalier Nybegynder
29. november 2007 - 22:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Links i gæstebog

Hej Eksperter,

Jeg bliver i øjeblikket spammet i min gæstebog og det er pisse irriterende, spammet består af links.

Kan man på een eller anden måde undgå at der bliver skrevet links i et tekstfelt?

Jeg har kigget rundet på sitet her og prøvet eet af løsningsforslagene vedr. spam i gæstebog, men det har tilsyneladende ikke hjulpet.

Pls hjælp mig... jeg er ved at blive godt muggen af at skulle fjerne de useriøse indslag.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. november 2007 - 22:18 #1
Du kan gøre flere forskellige ting.

Du kan lave forskellige ting før folk får lov til at lave et indlæg. F.eks. kræve at der opgives en email adresse og så fjerne mulighed fra de typer af mail konti som spammerne typisk bruger.

Du kan også bruge de såkalte capcha der laver et billed med en tekst eller tal der skal indtastes før der kan submittes. Dette fjerner alle auto submittere.

Du kan logge ip adresser og så banne spammerne på baggrund af dette.

Du kan indføre moderation. Det betyder at alle postings venter på din godkendelse før de kommer frem, herefter fjerner du alt skidtet.

Intet af ovenstående fjerner problemet helt, men i kombination og med fastholdelse og hårdt arbejde kan du fjerne meget
Avatar billede cavalier Nybegynder
29. november 2007 - 22:38 #2
Nu er jeg ikke ligefrem en kode gud... Hvordan kan jeg implimentere det ???

Jeg har allerede validering på at email adr skal udfyldes, men ikke mere !
Avatar billede cavalier Nybegynder
15. maj 2008 - 21:01 #3
lukker sp.