Avatar billede cigarfar Nybegynder
29. november 2007 - 19:55 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mister min internet forbindelse efter 30 min.

Hey!

Har kørt med samme opsætning i flere år. Har en 1mb forbindelse hos Dansk Kabel TV. Har dog ændret lidt i forbindelse med at få overført data til en anden pc. Det skulle dog være ændret tilbage. Kører med XP.

Efter dette oplever jeg, at jeg mister internetforbindelsen efter ca. 30 minutter. Jeg har prøvet med "reparer" forbindelse uden held!

Jeg kan slukke/genstarte og så er forbindelse der igen.

Nogle bud på hvad jeg har glemt at ændre tilbage eller hvad der er galt?

Mvh Cigarfar!
Avatar billede riversen Nybegynder
02. december 2007 - 12:04 #1
prøv at pinge din default gateway samt en internet ip adresse fx 193.88.44.22. Når forbindelsen ryger skal du se efter om du får timeout på internet ip'en eller begge. Er det førstnævnte kan det være din linie der er problemet, er det begge kan det være et lokalt problem med router/pc
Avatar billede cigarfar Nybegynder
02. december 2007 - 15:06 #2
Har prøvet at pinge på:
ping 127.0.0.1: pakker tabt=0. Men ingen forbindelse!!!!
ping 193.88.44.22: pakker tabt=4 Jeg får også beskeden;modtagervært ikke tilgængelig. Stadig ingen forbindelse!!

Det med timepot forstår jeg ikke. Hvor ser jeg set?
Avatar billede cigarfar Nybegynder
02. december 2007 - 15:07 #3
Der skulle selvfølgelig have stået. Det med timeout forstår jeg ikke. Hvor ser jeg det?
Avatar billede cigarfar Nybegynder
02. december 2007 - 15:12 #4
Under status for forbindelsen, kan jeg se at den bliver ved med at sende, men den modtager intet. I forhold til mit modem, så lyser de lamper der skal som normalt.
Avatar billede riversen Nybegynder
02. december 2007 - 15:37 #5
du skulle også pinge din default gateway (dvs. din router). Hvis pakker går tabt er det en "timeout". Den skriver "Anmodning fik timeout".
Avatar billede cigarfar Nybegynder
02. december 2007 - 15:51 #6
Hvordan pinger jeg min default gateway?
Avatar billede Six Nybegynder
02. december 2007 - 15:54 #7
hvis du går i kør->cmd og skriver ipconfig så kan du se ip'en på din default gateway
Avatar billede cigarfar Nybegynder
02. december 2007 - 16:09 #8
Så har jeg pinget på min default gateway og der går ingen pakker tabt!
Avatar billede cigarfar Nybegynder
02. december 2007 - 16:13 #9
...vel at mærke når forbindelsen er røget!
Avatar billede riversen Nybegynder
02. december 2007 - 16:30 #10
tyder jo på at det så er et problem fra din router og ud.

Når du skriver at det hjælper at slukke/genstarter... er det så pc'en du genstarter? eller routeren. Ud fra ovenstående burde problemet også gælde alle pc'er... er det tilfældet ?
Avatar billede riversen Nybegynder
02. december 2007 - 16:33 #11
at du får "modtagervært ikke tilgængelig" når du pinger 193.88.44.22 fortæller også, at det er et routing issue. Går ud fra den skriver, at du får det svar fra den ip der er din default gateway.

Altså noget ala
svar fra 10.0.0.1: Modtagervært ikke tilgængelig

Hvis du tilslutter pc'en direkte til modem og tjekker at tingene virker. Prøv så at åbne cmd og skriv ipconfig /all
Kopier følgende linier herind:
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 2. december 2007 07:47:25
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 5. december 2007 07:47:25
Avatar billede cigarfar Nybegynder
02. december 2007 - 16:49 #12
Har ikke nogen router. Kun modem.
Avatar billede cigarfar Nybegynder
02. december 2007 - 16:52 #13
Jeg genstarter min pc!
Avatar billede cigarfar Nybegynder
02. december 2007 - 17:02 #14
Min rettighed løber en time: 16.07.10 til 17.07.10

Er det det der er problemet?
Avatar billede cigarfar Nybegynder
02. december 2007 - 17:25 #15
Ja, du har ret. Den skriver modtagervært ikke tilgængelig. Har i øvrigt også tænkt på om det er min Comodo firewall der er problemet.
Avatar billede cigarfar Nybegynder
09. december 2007 - 23:30 #16
Det var min firewall der var skyld i det. Har afinstalleret min Comodo firewall og installeret en ZoneAlarm!