Avatar billede meredin Nybegynder
29. november 2007 - 16:27 Der er 9 kommentarer

langsom opstart af ny computer med XP

Hej alle på eksperten.dk

Jeg har samlet en ny computer og forstår ikke hvorfor den tager så lang tid om at starte op, den står i opstarts skæremen i over 1 minut og det er lang tid i forhold til den computer jeg har.
Core 2 quad og hurtige hardiske osv.
Jeg har installeret ServicePack 2 og hentet alle opdateringer til.
Jeg har AVG antivirus og bruger windows defender 1 gang om dagen.

Det er noget med man kan lave en log et sted så man kan se hvad der kører på maskinen og hvad den laver når den starter op.. Kan jeg godt gøre men skal nok bruge en guide ( en langsom en :)
Jeg er bare bekymret for at ødelægge mere hvis jeg begynder at installere flere programmer!
Hjælp!?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2007 - 16:30 #1
du kan se i start kør skriv msconfig under start hvad den loader op.
Avatar billede meredin Nybegynder
29. november 2007 - 17:02 #2
det har jeg gjort. Der er så mange forkortelser..
Der er en der ikke står noget på, kun at den ligger i hklm mappen, er det normalt ?
Avatar billede reinelt Nybegynder
29. november 2007 - 17:07 #3
prøv at taste ctrl-alt-delete så kommer der op hvilke processer der
kører. Jeg fandt i microsoft hjælp dette som omhandler langsom opstart af xp
http://search.microsoft.com/results.aspx?mkt=da-DK&form=MSHOME&setlang=da-DK&q=xp+langsom+opstart&x=7&y=11
Jeg ville se i bios, hvilke ting der er tilsluttet i bootopstartsfasen.
Avatar billede meredin Nybegynder
29. november 2007 - 17:57 #4
I bios'en ? Jamen den kører quick opstart, har ikke sat noget særligt til computeren. Tror ikke det er bios'en den er gal med. Har ændret paa ram timmings men det er standard settings de står paa nu. Uden OC.
Jeg har sat den til at kun at boote på hardisk hvis det var det du tænkte på reinelt ?
Nej jeg tror den indlæser noget unødvendigt.. hvordan laver jeg en log så i kan se hvad der står i msconfig ?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2007 - 19:30 #5
Prøv at køre en "chkdsk /r /f"  www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede meredin Nybegynder
29. november 2007 - 22:29 #6
Det har jeg gjort nu.. det tog sin tid :) men den er stadig lige så langsom som før!
Kan godt være jeg spørger meget dumt nu, men kan det være jeg ikke har fået sat sata driverne til ? Altså er det ikke noget med man skal have en floppy disk til computeren og så indlæse dem til bundkortet ? der står under enhedshåndtering-disk drev-under placering-Placering 0 (Primary ATA Channel) ! eller har det intet med dette at gøre ?
Mvh Meredin
Avatar billede meredin Nybegynder
29. november 2007 - 22:35 #7
det er 2 * 320 GB 300mbs  sata hardiske jeg har.. Og har ikke noget floppy drev kan man gøre det med en usb pen ?
Avatar billede reinelt Nybegynder
04. december 2007 - 17:32 #8
jeg vil mene du kan usb pen ligeså godt som floppy.
Avatar billede reinelt Nybegynder
31. december 2007 - 14:04 #9
jeg lægger et svar da jeg skal på ferie og hvis jeg kommer i betragtning med point.
godt nytår