Avatar billede kennethkimnielsen Nybegynder
28. november 2007 - 08:35 Der er 3 kommentarer

Åbning af Interbase database

Ja, jeg har samme spørgsmål som et par andre herinde, men har ikke rigtigt kunne finde den fornødne hjælp i andre tråde..

Jeg har Firebird 2.0.3 Guardian server kørende og prøver at åbne min database med IBAcess med uden hjælp.. når jeg prøver at connecte, får jeg bare beskeden "unavailable database".. er ikke 100% på user og password..??
Avatar billede martinlind Nybegynder
28. november 2007 - 09:43 #1
std. username er : sysdba og password : masterkey

Du skal være sikker på din db-server kører
Avatar billede kennethkimnielsen Nybegynder
28. november 2007 - 10:29 #2
User og pass er prøvet.. serveren kører.. ingen andre ideer...?
Avatar billede martinlind Nybegynder
28. november 2007 - 14:50 #3
forkert sti til din db-fil i din connectstring.

hvis du kører local ( server og client på samme maskine ) skal du bare skrive din alm. sti+dbfilnavn
"C:\MyData\Mydb.gdb"
hvis det er på to maskiner skal du skrive
  "MyPC2:C:\MyData\Mydb.gdb"

og så lige en ting mere WINDOWS-FIREWALL skal tillade port 3050 det er den port IB/FIB SQL serveren bruger.