Avatar billede senior54 Novice
27. november 2007 - 16:51 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Besøg af Google?

Hvordan finder jeg ud af om Goggle har været forbi hjemmesiden www.tmg-booking.dk
Jeg har tilmeldt til Google, men kan ikke finde hjemmesiden ved hjæpl af søgeord på Google. Det er nu over 2 måneder siden :-(.
Jeg mener at søgeord er lagt rigtig ind på siden.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. november 2007 - 16:54 #1
23. Oktober har den været forbi :-)
http://209.85.135.104/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLJ,GGLJ:2007-47,GGLJ:da&q=cache:http%3A%2F%2Fwww.tmg-booking.dk%2F
Avatar billede senior54 Novice
27. november 2007 - 16:58 #2
Og hvordan var det lige du fandt ud af det?
Avatar billede senior54 Novice
27. november 2007 - 17:06 #3
Og så - så hurtig?? :-)
Avatar billede madx Nybegynder
27. november 2007 - 17:07 #4
Der er stor forskel på at have haft besøg af robotten og så være til at finde - altså kommet ind i det aktive index.

Her kan du se at Google har fundet domænet

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4IBMA_da___DK204&q=tmg%2dbooking

Prøv at trykke på cache-linket, så får du

www.tmg-booking.dk/+tmg-booking&hl=da&ct=clnk&cd=4&gl=dk" target="_blank">http://66.102.9.104/search?q=cache:V-8rre_yI6cJ:www.tmg-booking.dk/+tmg-booking&hl=da&ct=clnk&cd=4&gl=dk

Prøv at trykke på den gemte tekst i toppen

www.tmg-booking.dk/+tmg-booking&hl=da&gl=dk&strip=1" target="_blank">http://66.102.9.104/search?q=cache:V-8rre_yI6cJ:www.tmg-booking.dk/+tmg-booking&hl=da&gl=dk&strip=1

Google finder ingen tekst pt. - nok fordi du har bygget siden i et frameset.

Her ser du hvor mange sider Google pt. har fundet og som kan ses

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4IBMA_da___DK204&q=site%3atmg%2dbooking%2edk%2f
Avatar billede madx Nybegynder
27. november 2007 - 17:10 #5
Du kan finde megen info ved at udnytte Google's søgemuligheder.

Alt i alt er der fundet 1 side, som er framesettet. Frameset er ikke Google's livret, men den plejer med tid at finde diverse undersider - og så kan de findes! Men de vil dukke op udenfor framesettet, hvis ikke du har taget højde for det!
Avatar billede senior54 Novice
27. november 2007 - 17:16 #6
TAK for hjælpen - begge.
Mvh senior54 - der nu er blevet 60 ;-)
Avatar billede madx Nybegynder
27. november 2007 - 17:16 #7
Jeg ser lige, at du har dit indhold liggende på http://cnu.dk/tmg-booking/ - altså et andet sted en root på domænet.

Google er ikke interesseret i at optage tomme domæne, der trækker indhold ind andre steder fra - så det du med tid vil kunne finde vil blive vist med URL'er fra

http://cnu.dk/tmg-booking/

Og det ser du her
http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1T4IBMA_da___DK204&q=site%3Acnu.dk%2Ftmg-booking%2F&meta=

Du bør oprette et webhotel til domænet og lægge dit site der, så kommer pengene til at passe - hen af vejen ;-)
Avatar billede senior54 Novice
27. november 2007 - 17:34 #8
Ja du har nok ret, men www.sejetkro.dk ligger også på CNU - og der er ingen problemer.
Avatar billede senior54 Novice
27. november 2007 - 17:35 #9
Jeg har oprette det gennem gratisdns
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2007 - 17:56 #10
http://www.google.com/webmasters kan du, hvis du bekræfter at du er ejeren af sitet, få rigtig mange gode informationer, herunder hvornår botten har været forbi, samt link informationer der er gode at kikke på og optimerer efter.
Avatar billede madx Nybegynder
27. november 2007 - 18:30 #11
sejetkro.dk - OK, hvis du synes at 2 optagne sider er nok

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4IBMA_da___DK204&q=site%3asejetkro%2edk

-> buffer, er du sikker på at det vil virke når content ligger på en hel anden server, det vil jeg umiddelbart tro IKKE er tilfældet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2007 - 18:36 #12
jeg vil tro at google webmasters tools vil vise det billed den har, hvilket sagtens kan forvirres meget hvis selve indholdet ligger på en anden server. Mit udgangspunkt vil nok være at google vil blive mistænkelige over for den konstallation og nok ikke optage i særlig stor udstrækning, vilket vil kunne ses i webmaster tools
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. november 2007 - 19:04 #13
Jeg fandt det ved at have google's værktøjslinie http://www.google.dk/intl/da/options.html

Derefter går du ind på den side du vil undersøge, og klikker på pilen ved pagerank og vælger "øjebliksbillede af side i cache"
Avatar billede madx Nybegynder
27. november 2007 - 20:59 #14
-> buffer igen, så du er uenig i at indhold på 2 servere er et problem?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2007 - 21:07 #15
Nej jeg er enig. Jeg vil både betragte det som et problem i forhold til søgemaskiner og endda dårlig udnyttelse af to servere, idet to domæner på to forskellige ip adresser kunne havet givet noget linkværdi til primærsitet, men det er en anden snak
Avatar billede senior54 Novice
27. november 2007 - 21:56 #16
Har jeg forstået det rigtig:
1 Er det bedst at oprette et webhotel til hver domæne?
2 Nogle webhotel-udbyder annoncerer med "op til 20 domæner på hver webhotel": Er det bedre en selv at administrerer det hos gratisdns?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2007 - 22:09 #17
Hvis du har to domæner eller/og har mod på at drive to domæner med forskelligt indhold (meget vigtigt at de ikke har samme indhold da det straffes) så får du mest ud af det søgemaskinemæssigt, hvis de ligger på hver sin IP dresse og dermed på hver sit web hotel hos hver sin udbyder og du bør kontrollerer at der virkelig er tale om to forskellige ip adresser, da mange mindre udbydere køber serverplads hos den samme store udbyder og dermed kan du sagtens have to forskellige web hoteller der i virkeligheden er samme IP
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
28. november 2007 - 07:40 #18
Er meget enig.... Opret det f.eks. med nogle dages mellemrum hos one.com så er chancen for at det er 2 forskellige ip'er meget stor
Avatar billede madx Nybegynder
28. november 2007 - 08:35 #19
ok buffer... satte det lidt på spidsen aht. vores ven, der startede tråden ;-)

senior54+...., der er mange udbydere hvor grundydelse domæne, dns og webhotel er meget fine. gratisdns er blot et mellemlag, som mange udbydere allerede har i deres paneler. Får du flere kunder, så kan www.123hotel.dk, som er et reseller-setup fra wannafind være en model. Eller www.unoeuro.dk. Andre har også fine tilbud

Jeg ville ikke dyrke forskellige IP-nummer-problematikken særligt meget, medmindre jeg er op i meget forretningskritiske sager eller ekstrem konkurrence.

Du skal ved flere domæner være obs på om der er adskildre statistikker - brubar statistik - uanset hvor avanceret den er - er helt afgørende
Avatar billede senior54 Novice
28. november 2007 - 19:57 #20
Mange tak for Jeres mange brugbare råd. Jeg har været inde for at bestille webhotel hos one.com. De ville dog ikke accepterer mit køb, da jeg ikke havde/ville opgive min fødselsdag? Jeg har aldrig hørt om dem og har således ikke nogen fordomme, men undskyld: hvad rager det dem hvornår jeg er født? Kunne det ikke være frivilligt om man ønsker at opgive sin alder, når bare man betaler?
Jeg har også været inde på www.123hotel.dk , men der skal man opgive password?
Dette er ikke for at "rav" i den, jeg har fået rigtig mange gode svar, men det er kun principper :-)
Avatar billede senior54 Novice
28. januar 2008 - 00:31 #21
madx: jeg kan læse i dit svar 08:35:10 - du nævner unoeuro.dk  Jeg kan se de tilbyder gratis dns (oprettelse kr. 60,-) www.unoeuro.com/order.php  - eller er det bare det samme som jeg har nu?