Avatar billede torbenmelander Nybegynder
12. juni 2001 - 08:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man slet ikke bruge databasen på sin hjemmeside (m. ASP) og i Access samtidig

Kan man slet ikke bruge databasen på sin hjemmeside (m. ASP) og i Access samtidig.
Avatar billede kirky Nybegynder
12. juni 2001 - 08:35 #1
Ikke så vidt jeg ved. Du må ikke engang have databasen åben i Access, samtidig med at du bruger den.
Avatar billede djarnis Nybegynder
12. juni 2001 - 08:41 #2
Du kan ikke have Access databasen åben, samtidig med at du vil læse / skrive til og fra den fra din hjemmeside, hvis denne altså kører lokalt.

Det skyldes, at når du har databasen åben i Access, bliver den låst. Tjek evt. i din stifinder, så kan du se at der foruden databasefilen, og er en lås der der *.ldb ;)
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
12. juni 2001 - 08:43 #3
Kan man ikke indstille Access til at lade være med at låse databasen ???
Avatar billede qzar Nybegynder
12. juni 2001 - 08:48 #4
Hvis du kører på din egen server er det vel derfor. Kør på et webhotel så kører du jo ikke lokalt ;-)

-JOnas
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
12. juni 2001 - 08:49 #5
Hva\' mener du, gzar (JOnas)
Avatar billede qzar Nybegynder
12. juni 2001 - 08:54 #6
Jeg mener at hvis du kører en server på den maskine hvor din database ligger kan du vel istedet for at kører din egen server bruge et webhotel og dermed uploade databasen og din side dertil dermed kører databasen jo ikke fra din computer men fra webhotellet du uploadede den til og så kan du side og bruge acces imens!

-Jonas
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
13. juni 2001 - 20:57 #7
qzar -> det gør jeg allerede, men det er lidt besværligt.

all -> Ville det hjælpe at lave det om til en SQL-server (da jeg netop har fået mulighed for at bruge sådan en på min arbejdsplads) .. Men sådan én kan vel ikke køre med formularer ligesom Access. (Pyt, så kan jeg vel komme af med dem). Hvor kan jeg lære mere om MS SQL 2000, nogen der nogle links el. referencer til gode bøger
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. juni 2001 - 18:15 #8
Er der slet ingen der ved noget om steder på internet hvor man kan finde mere information om MS SQL 2000?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
18. juni 2001 - 21:35 #9
Da jeg ikke har fået nogle løsninger til min forespørgsel lukker jeg spørgsmålet!!
Avatar billede burningice Nybegynder
22. juni 2001 - 19:39 #10
look, man kan GODT bruge access db på sin hjemmeside og i access, det er ligesom at have to brugere koblet på, og det kan access altså godt!!!!!!!!!!!
det eneste du skal sørge for at IUSR har læse/skrive-rettigheder til HELE biblioteket som db\'en ligger i, og ikke KUN selve filen. Når der er flere en en bruger på access laver den nemlig denne .ldb fil, den bliver lagt i samme dir som db\'en. Men hvis IUSR ikke har lov at lave denne fil, så er det at hele balladen opstår!

Og til jer andre, prøv at læs lidt på lektien til næste gang