Avatar billede magle3 Nybegynder
23. november 2007 - 14:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Valg af grafikkort

Hej.
Jeg skal have et nyt grafikkort.
Det jeg har er et Radeon 9600.
Jeg har kik på et GeForce FX5200-TD128LF .
Vil det være en forbedring ??.
Er der mon plads i et PCI slot ?.
Min pc har 4 år på bagen.
Er en 2,8 GHz maskine med 1 gb ram.
Jeg spiller lidt spil men ikke de helt nye, da min pc ikke
kan klare det og det nuværende grafikkort slet ikke.
Så vil GeForce FX5200-TD128LF være en forbedring i min nuværende situation eller skal jeg vælge noget andet ?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
23. november 2007 - 14:54 #1
Jeg ville foreslå dette her hvis det skal være et AGP kort: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=172672

Ellers tror jeg godt du ville kunne blive glad for dit fx5200
Avatar billede magle3 Nybegynder
30. november 2007 - 07:04 #2
scubaken66
Tak for svaret.
Undskyld at jeg først svarer nu men jeg er lige kommet hjem fra udlandet.
Kan du sige mig om begge kort " passer " i et enkelt pci slot.
Kortet / kortene må ikke være for store.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
30. november 2007 - 13:16 #3
Du kan ikke få dit FX5200 til PCI slot...så jeg tror faktisk at med mindre du vil til at ofre en hel masse penge, at du skal beholde dit 9600 kort.
Avatar billede magle3 Nybegynder
30. november 2007 - 17:24 #4
scubaken66
Prøv lige at se dette link til geForce Fx 5200 fra Nem Computer.
http://www.nemdirect.dk/product.asp?menu=01&prodid=01039863
For mig at se er det et indstikskort.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
30. november 2007 - 19:20 #5
Men det er et AGP kort. Du spørger i dit spørgsmål om der ville være plads til et FX5200 i et pci slot, og der er svaret nej, da du ikke kan købe FX5200 til PCI, men hvis du gerne vil købe et AGP kort, og vil have et der er bedre end dit Radeon 9600 er jeg ikke sikker på du vil mærke den store forskel mellem det kort du har nu (Radeon 9600), og så på at købe et FX5200.

Så er det jeg siger - Du kan godt få et AGP kort der er bedre end dit Radeon 9600, men så koster det knapper, og så tror jeg du vil blive meget gladere i længenden hvis du enten valgt:

1. Helt ny maksine (Kan jo godt løbe lidt op)

2. Opgraderer din nuværende med et nyt bundkort der har PCI exprexx slot, så du kunne købe et af de nye 8600 grafikkort.

Vælger du 2'eren skal du nok også ud og have nye RAM og ny CPU, og så begynder det igen at løbe op.

Så lev med det du har så længe du kan, og når du bliver rigtig træt af du ikke kan spille et nyt spil eller du bare er træt af at kigge på din gamle computer. Ja, så har du sparet penge sammen til et ny computer.
Avatar billede magle3 Nybegynder
01. december 2007 - 06:33 #6
scubaken66
Ok.
Tak for din hjælp og din tålmodighed.
Avatar billede magle3 Nybegynder
01. december 2007 - 06:36 #7
scubakken66.
Jeg ville svare dig og samtidig give dig points.
Det finder jeg aldrig ud af.
Derfor måtte jeg afvise mit svar.
Hvordan får jeg givet dig points ?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
01. december 2007 - 17:21 #8
Du kan ikke give mig point før jeg kommer med et svar...her er mit svar.
Avatar billede magle3 Nybegynder
02. december 2007 - 08:11 #9
ok
Avatar billede magle3 Nybegynder
03. december 2007 - 14:58 #10
schubakken66.
Har du fået dine points
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
03. december 2007 - 15:22 #11
ja tak :)