Avatar billede weeelo Nybegynder
22. november 2007 - 15:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gammel/Ny side og Google

Hej eksperter,

Jeg har for nylig lagt en ny version af www.bountyclub.dk op og slettede derfor også den gamle side, som bestod af en masse htm-filer.

Der er derfor en masse døde links på Google, da de gamle links jo er blevet slettet. Jeg har derfor lagt de gamle htm-sider op, men blot med en meta-redirect til de tilsvarende nye sider. Vil Google skifte de gamle sider ud med de nye, eller vil den bevare de gamle på trods af de kun består af en redirect?

Jeg har desuden tilføjet et sitemap (www.bountyclub.dk/sitemap.php) til "Googles webmasterværktøjer", det burde vel hjælpe lidt på at få de nye sider forrest i køen.

Øvrige kommentarer og/eller tips til den nuværende side er også meget velkomne!

Mvh Søren
Avatar billede goose Nybegynder
22. november 2007 - 15:41 #1
Det allerbedste ville være, hvis du kunne sætte en 301 permanent moved på de filer som ikke længere skal bruges. Ved ikke hvordan du gør det i PHP men det er vist noget med htaccess.

/Goose
Avatar billede weeelo Nybegynder
22. november 2007 - 15:47 #2
Det må blive sådan her (og jeg går i gang med at ændre det med det samme):

<?php header ('HTTP/1.1 301 Moved Permanently');header("Location:http://www.nyadresse.dk");exit;} ?>

- som fundet her hvor du også deltager: http://www.eksperten.dk/spm/697781

Kan du evt. forklare hvordan Google vil håndtere det?
Avatar billede goose Nybegynder
22. november 2007 - 15:53 #3
Jamen en 301 fortæller jo netop, at den pågældende side er flyttet til en ny URL. På den måde vil de gamle sider på sigt glide ud af indekset - det tager dog tid.

Derudover har det den fordel, at de indgående links du måtte have, bliver videreført til den nye side - en ikke uvæsentlig faktor.

Dem som finder dine sider via en søgemaskine vil blot blive ledt videre til den nye side.

Alt i alt: Alle er glade :o)

/Goose
Avatar billede weeelo Nybegynder
22. november 2007 - 16:33 #4
Ok, super! Så går jeg ud fra, at der ikke rigtigt er andet at gøre. Tak for hjælpen og smid et svar :)
Avatar billede goose Nybegynder
22. november 2007 - 17:02 #5
Det var så lidt

/Goose