Avatar billede magle3 Nybegynder
15. november 2007 - 08:20 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med LCD skærm

Hej.
Jeg har overtaget een 2 år gammel LCD skærm.
Fujitsu Siemens Scaleoview W19-1 Widescreen.
Den er faktisk rigtg god bortset fra at jeg bemærker at der
er nogle lodrette punkter ( det er lidt svært at forklare ) hvor
det ser ud som om skærmen mangler noget farve.
Det har ikke noget med skærmens almindelige indstillinger at gøre.
Jeg har tænkt på om det har haft noget med rengøringen af skærmen at gøre, men den er altid gjort ren alene med brug af vand og en klud.
Som sagt er det lidt vsært at forklare, men kan en lcd skærm " miste farven eller evnen til at vise farver ?
vh
Bent
Avatar billede di8leva Nybegynder
15. november 2007 - 09:07 #1
Hvordan "mangler" den farve? Er det helt sort?

Du kender godt at LCD kan have "döde" eller "faste" pixels som enten er helt sorte, eller nogen af farverna röd, grön eller blå?
Avatar billede beck69 Nybegynder
15. november 2007 - 11:56 #2
det kan saktens være rengøring af skærmen, hvis der er brugt noget meget skrabt middel kan "hinden"(en film lag) være beskadiget
Avatar billede magle3 Nybegynder
15. november 2007 - 15:46 #3
di8leva : Jeg kender godt til det du skriver, men det er ikke det.
beck69:  Jeg har talt med den der havde skærmen før mig. M.h.t. rengøring har  pågældende et par gange eller 3 benyttet sig af et produkt der hedder Glassex Glas Universel.På billedet er bl.a afbilledet et tv.
Jeg kender godt produktet og bruger det selv til spejle-tv og 2 crt skærme uden problemer.
Her er et link til produktet.
http://www.yellowman.dk/index.php?main_page=product_info&cPath=270_560_570&products_id=4250
Kan det de få gange have beskadiget dele af " hinden ".
Hvis ja hvad kan man så gøre.
vh
Bent
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. november 2007 - 15:49 #4
Der kan være (er som regel) opløsningsmidler i glasrensemidler. Disse kan meget let angribe overfladen på den følsomme fladskærm. Så vil der opstå slørede områder - nærmest som skyer - hvor overfladen er beskadiget.

Der er intet at gøre ved den slags. Overfladen er jo ødelagt.
Avatar billede beck69 Nybegynder
15. november 2007 - 16:52 #5
desværre som ole siger er der intet at gøre ved det ;-(
jeg ved faktisk ikke om det middel man bruger til cd'er med ridser kan polere det op men hvis du ikke kan leve med den som den er det vel et forsøg værd inden du smider den ud
Avatar billede beck69 Nybegynder
15. november 2007 - 16:55 #6
hey kom lige til at tænke på et gammelt fjernsyn jeg havde hvor eh højtaler (magnet) stod for tæt på det gav nogle sjove farver i den den side har du prøver at Degause den ?
Avatar billede magle3 Nybegynder
15. november 2007 - 17:44 #7
Hej.
Ja.. det ser ud til at prognosen for min skærm er dårlig.
Jeg må prøve at leve med det og så lære af fejltagelsen.
Pointgivning.
Jeg kan skisme aldrig huske hvordan man gør.
beck69 skal have 40P.
ole skal have 10P
di8leva skal have 10P
Skal man så markere som svar eller som kommentar
vh Bent
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. november 2007 - 20:21 #8
beck69-> At "Degause" vil sige at nulstille magnetfeltet i magnetspolerne i et katoderør, som jo er opbygningen i en "gammeldags" CRT skærm.

Da en fladskærm ikke har et katoderør, ikke har magneter, og udelukkende fungerer ved "små lamper", kan man ikke afmagnetisere den. Den er til gengæld heller ikke påvirkelig overfor udefrakommende magnetisme...

Magle3-> Du skal have "svar" og ikke "kommentar" fra dem du vil give points.
jeg springer over denne gang...
Avatar billede beck69 Nybegynder
15. november 2007 - 20:39 #9
svar
Avatar billede magle3 Nybegynder
15. november 2007 - 20:42 #10
tak for hjælpen
Avatar billede beck69 Nybegynder
16. november 2007 - 08:51 #11
det var så lidt