Avatar billede hkb-x Nybegynder
12. november 2007 - 14:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

senest oprettede / redigerede rækker

er det muligt at få fat i de senest opdaterede eller oprettede rækker i en tabel...

Jeg vil gerne kunne tage en backup af en tabel f.eks. hvert minnut så hvordan kan jeg nøjes med kun at få de data der er blevet ændret siden sidst?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2007 - 14:41 #1
Kun hvis du har er et felt der angiver tiden for det.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
12. november 2007 - 15:36 #2
ok... så vil jeg omformulere mit spørgsmål:

Hvis der ikke er nogle indbyggede metoder i MySQL for det hvordan vil det så kunne løses bedst muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2007 - 16:18 #3
Tilføj et felt lastupdated til tabellen.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
12. november 2007 - 20:36 #4
har allerede en primary key i alle tabeller...

Jeg ledte enligt efter en løsning der ikke afhang af bestemte strukturer i tabellerne så det kan virke på mange forskellige databaser...
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2007 - 22:22 #5
Kan ikke lade sig gøre. Serveren skal have et eller andet at udvælge ud fra.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
21. februar 2008 - 18:44 #6
har fundet en løsning med replication. Var præcist hvad jeg skulle bruge:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/replication.html

LUKKET