Avatar billede mettecarsten Nybegynder
09. november 2007 - 10:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Få XML-fil ind i database

Hej eksperter

Jeg har en forholdsvis stor xml-fil, som jeg gerne vil have ind i min mysql-database og dermed mulighed for udtræk fra databasen. Jeg har fundet et program til dette, men det koster forholdsvis meget. Hvordan er det nemmest at gøre? Og gerne via et gratis program.

På forhånd tak.
Avatar billede sth Novice
09. november 2007 - 15:00 #1
er det ikke bare at læse xml-filen som en alm tekst fil og så læse hver linie og indstættte linien i en tekst streng og så til sidst indsætte den nye tekst streng io dit felt
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
09. november 2007 - 15:25 #2
Jo, det er vist eneste løsning (har også lige prøvet nogle nogle betalingsprogrammer, men de indsætter ikke korrekt), men jeg har bare ikke styr på det :-) Umiddelbart vil jeg tro, at xml-dokumentet skal køres ind som en løkke i en asp side, som derefter skriver til databasen. Hvor kan jeg søge hjælp? Alternativt nogle på eksperten, som gerne vil lave det mod betaling?
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
13. november 2007 - 09:07 #3
Lukker spg.