Avatar billede alex15 Nybegynder
08. november 2007 - 10:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program skal bruges til Database?

Hej Eksperter

Sidder og er igang med at lave min 2. hjemmeside. Og vil gerne have lidt database inde i den. som skal indholde sådan noget som Login, informationer om de forskellige brugere, produkter osv osv. Men "skal" man skrive det hele i koder lige som html og php? eller findes der programmer til sådan noget?
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 11:20 #1
øhhhm... man KAN godt lagre data internt i applikationen, men det skal være meget simpelt så, ellers vil jeg mene du skal bruge en rigtig database, f.eks. MySQL (de er gratis at benytte i de fleste tilfælde).

Der findes en masse tutorials og vejledninger til hvordan du kommer igang med det.
Avatar billede alex15 Nybegynder
08. november 2007 - 11:24 #2
Hvad vil det sige og lagre data internt i applikationen?
Avatar billede hamzter Nybegynder
08. november 2007 - 11:32 #3
Hvis du skal have informationer om brugere og en login-funktion, vil jeg helt sikkert mene at du skal skrive det i koder. Dertil vil jeg foreslå MySQL og phpMyadmin, så er du godt igang.
Avatar billede alex15 Nybegynder
08. november 2007 - 11:47 #4
Okay, men kender i nogle gode danske tutorials til at lærer MySQL og phpMyadmin? Sidder lige pt og læser i en bog der hedder "Start på PHP5". Men synes efterhånden jeg er gået lidt død i den ;o)
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 11:50 #5
http://www.phpartikler.dk/  se under MySQL introduktion
Avatar billede alex15 Nybegynder
08. november 2007 - 12:09 #6
Super hjemmeside :o) Sidder også lige og læser nogle php på den lige nu faktisk.. super forståligt og alt.. Lav lige et svar.. begge to..
Avatar billede hamzter Nybegynder
08. november 2007 - 13:41 #7
Jeg behøver ingen point. ;)

Men hvis det må være engelske sider kan jeg anbefale tizag.com. Og ellers findes der et "mirror" af den gamle Webcafe.dk hvor der er nogle gode tips

http://webcafe.epx.dk/tipsogtricks/php/
Avatar billede alex15 Nybegynder
08. november 2007 - 14:06 #8
Ja okay.. Men lige meget hvad, så skal du i hvert have tak for hjælpen..! :o)
Avatar billede hamzter Nybegynder
08. november 2007 - 14:43 #9
Det var så lidt. Held og lykke! :)
Avatar billede alex15 Nybegynder
08. november 2007 - 15:01 #10
Jo tak :o)