Avatar billede mac10 Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DNS til webhotel?

Hej eksperter

Jeg har lagt mærke til at mange erotiske sider benytter GratisDNS.dk til at viderestille deres domæner til servere i udlandet, men det ser man ikke.

En af dem jeg stødte på var www.sexaben.dk - Når jeg slår dem op er de hostet inde hos GratisDNS.dk, men når man klikker rundt står der f.eks. www.sexaben.dk/front.php som om det er deres webhotel.

Jeg har ikke så meget erfaring med DNS-forwarding, så ved ikke helt hvordan det fungere.

Nogen der kan forklare nærmere om dette da min research på google ikke gav pote.

På forhånd tak.

Mvh
Mac10
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2007 - 22:26 #1
De er vist hostet på en server hos http://www.jay.net/
Avatar billede leif Seniormester
29. oktober 2007 - 22:36 #2
Jeg forstår ikke dit spm ?

Men sexaben.dk bruger GratisDNS.dk til at kontrollere DNS, DNSen peger på en IP og denne IP er registreret til en Virksomhed som har enten Internet eller servere hos Jay.NET
Avatar billede leif Seniormester
04. november 2007 - 13:29 #3
Mere hjælp ?
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2007 - 00:08 #4
???
Avatar billede mac10 Nybegynder
10. november 2010 - 12:37 #5
Lav svar tak
Avatar billede leif Seniormester
10. november 2010 - 16:43 #6
.