Avatar billede bubbaa Nybegynder
29. oktober 2007 - 21:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

adgang til certificate store

Jeg har et website der skal have adgang til certificate store.
Hvis jeg bruger visual studios dedicated server virker det fint nok, men bruger jeg iis, får jeg ikke adgang.
Jeg får følgende fejl:
Attempted to read or write protected memory. This is often an indication that other memory is corrupt.

Det skyldes at der ikke er adgang til at læse i certificater (local computer). Hvordan får jeg givet tilladelse til dette?
Avatar billede a1a1 Novice
30. oktober 2007 - 12:43 #1
vil du have adgang til "brugerens" computer? så skal de nok være logget på domænet (AD Domæne) og eller sætte dit website "under" intranetsites/trusted sites
Avatar billede bubbaa Nybegynder
30. oktober 2007 - 15:22 #2
Jeg vil bare gerne have adgang til "certificate (local computer)", altså dem der er fælles for alle.
Ikke den enkelte brugers.
Avatar billede a1a1 Novice
30. oktober 2007 - 15:59 #3
hvis vi "snakker" en webuser, så er der IKKE adgang...

er det et "alm." website du snakker om? så kan du (nok, sandsynligvis) ikke få adgang, (hvis ikke de truster dit site)

Hvad vil du med det?
Avatar billede a1a1 Novice
30. oktober 2007 - 16:02 #4
er "man" logget ind (via NT prompt) på sitet?

du kan "bare" sætte hele dit c:\ drev til at acceptere read/write/change til all/annonymous users..... (farligt ;o) )
Avatar billede bubbaa Nybegynder
30. oktober 2007 - 17:21 #5
Det er ikke en webuser som sådan.
Det er en proxy, der skal bruge et klient certifikat for at hente en side.
Det er bygget op som et almindeligt website.
Har også prøvet som en applikation men med samme fejl.

Man logger ikke på sitet.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:28 #6
Ved du hvad der ville være adgang til for en webuser?
Måske Certificates - Service (world wide web publishing)?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
16. november 2007 - 11:15 #7
Ingen der kan fortælle hvordan ASPNET brugeren får ubegrænset læse rettigheder til local computer store?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
23. november 2007 - 11:26 #8
Brugte CAPICOM fra microsoft, der gør at man kan få adgang med .net frameworket.