Avatar billede majbom Novice
26. oktober 2007 - 13:34 Der er 1 løsning

phpMyAdmin - kan godt logge ind, men ikke oprette brugere

hej experter

jeg har fået mig en Synology DS207 - som er en NAS-enhed med bl.a. indbygget webserver (apache, php og mysql)

jeg har så "installeret" phpmyadmin og i starten virkede det fint, dog brokkede den sig over at root-password var blankt, så det rettede jeg under "privilegier", så nu skal jeg skrive navn og kode hver gang jeg skal ind på phpmyadmin - fint nok, det er sådan jeg kender det :)

men nu når jeg vil ind under privilegier og oprette flere brugere (så jeg ikke bruger root i mine php-filer) får jeg fejl #1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

og så er der et link til opsætning, og der har jeg også prøvet at oprette min server, men den forsvinder hver gang jeg har oprettet den. rettighederne på config.inc.php er 774 - så det er ikke fordi der ikke kan skrives til den.

jeg forstår heller ikke at den kommer med den fejl, for jeg kan jo sagtens komme ind på "hovedsiden" og oprette databaser, tabeller osv...

jeg har arbejdet med php og mysql i flere år, og jeg har da sat phpmyadmin op flere gange, men bare ikke prøvet at oprette flere brugere, da det ikke var nødvendigt at bruge andet end root på det tidspunkt...

håber der er nogle der er lidt frisk på at hjælpe en fredag eftermiddag :)

go' weekend
Avatar billede majbom Novice
28. oktober 2007 - 09:44 #1
fandt selv fejlen

det viste sig at der var blevet oprettet dubletter af root som konfliktede med den oprindelige...