Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 20:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netkort i PIX 515

Hej
Nogen der ved om man kan bruge et andet PCI-netkort end Cisco's eget i en PIX 515, og evt. hvilket?
Og hvis det kan lade sig gøre, hvordan installeres driveren, samt aktivering af kortet.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
25. oktober 2007 - 21:49 #1
det kan du godt, hvis du finder et net kort med den samme type chip (det kan man ikke mere)
men hvis jeg var dig ville jeg kikke på en asa 5510 (eller en 5505 securty plus) for der blive ikke lavet mere på pix platformen...
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 22:49 #2
Hej
Tak for hurtigt svar.

Jeg har lige købt en ASA 5505, og jeg skal love for de har fået sat skub i de små bits. Den kører kanon, undskyld Cisco, at jeg andetsted kom til at nedgøre navnet.

Jeg har set at netkortet stadig kan købes, men 1.000,- er ret meget for et lettere forældet netkort.
Nå, men det vil så sige at jeg skal på udkig efter et Intel xxxx? chip netkort.
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 22:53 #3
Hej
Hvad med et Intel Pro/100 PCI, mon det kan bruges?
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 22:59 #4
Det hedder PRO/100 S
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 23:23 #5
Chippen hedder Intel® 82550
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 23:23 #6
Jens: SU.
Avatar billede justrace Novice
26. oktober 2007 - 00:00 #7
Hej

Jens har fået velfortjente point, jeg har fundet et netkort som beskrevet, for en 50'er, så nu mangler jeg bare at få løftet låget af PIX'en.

Tak for hjælpen.
Avatar billede justrace Novice
01. november 2007 - 20:22 #8
Man skal nok vente med at juble til tingene ER prøvet af. Netkortet virker fint, bare ikke i en PIX.