Avatar billede frisser Nybegynder
25. oktober 2007 - 15:39 Der er 5 kommentarer

Firewall blokkere en port

Når jeg vil spille diablo 2 vilmin firewall gerne blokkere en port. (6112) Dette sker selvom jeg giver spillet fri adgang til nettet. (kun når det bruges). Bruger Norman firewall. Kan risikere at bruge op til 15 min på login.
Det kun ved dette spil der er problemer.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
25. oktober 2007 - 15:58 #1
At åbne port til Diablo 2 er ikke nødvendigt, kort og godt.
Avatar billede frisser Nybegynder
26. oktober 2007 - 00:20 #2
spillet forlanger at port 6112 skal være tilgængelig, men jeg giver dig ret, det burde ikke være nødvendig.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
26. oktober 2007 - 09:06 #3
Ja, jeg kender det godt, jeg spiller selv :-) Men det gør ingen forskel mht den åbne port. Husk på at der skal hul igennem til porten hele vejen fra din router, og ind til din pc (med norman på).
Avatar billede langbein Nybegynder
28. oktober 2007 - 15:50 #4
"spillet forlanger at port 6112 skal være tilgængelig"

Det betyr sansynligvis at du må forwarde en port fra router og inn til spill-PC.

"Når jeg vil spille diablo 2 vilmin firewall gerne blokkere en port. (6112) Dette sker selvom jeg giver spillet fri adgang til nettet."

Dette kommer seg av at du sannsynligvis har fri trafikk til og fra workstation og også ut gjennom gateway router. Det som typisk vil mangle er en forwarding fra router/gateway og inn til spill PC.

(Kjenner ikke det aktuelle spillet, men det er slik tingene vanligvis vil fungere.)
Avatar billede langbein Nybegynder
28. oktober 2007 - 15:52 #5
Personal firewall er sansynligvis OK og det er sansynligvis gateway firewall/router som driller.

Litt mer info om internettilkopling så var det mulig å guide litt mer.