Avatar billede bas Forsker
25. oktober 2007 - 09:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installere Panda Virus Signature File manuelt?

Hej

Jeg har instlalleret Panda Antivirus + Firewall 2007 på nogle
PC'er. PC'erne er sat op, så de ikke umiddelbart kan komme på
internettet, og man kan derfor ikke foretage den automatiske opdatering.

Men så vidt jeg har forstået det, installere en Virus Signature File
og dermed lave en manuel opdatering.

Jeg har downloadet og pakket Virus Signature File'en, men hvordan installerer
jeg den?

Jeg synes ikke jeg kan finde noget om det på www.pandasecurity.com.
Jeg har skrevet til dem, men kunne forestille mig, at der går lang tid,
inden jeg hører noget fra dem.

Er her nogen, der har erfaring med ovenstående, og som kan hjælpe mig?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 09:50 #1
Nu er antivirus ikke noget jeg bruger ret meget tid på, men der ligger sandsynligvis en fil i mappen hvor programmet er installeret, som hedder det samme som den du har downloadet. Den skal så bare overskrives med den nye.
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 09:53 #2
Der kan også i programmet være en mulighed under for eksempel opdatering, hvor man kan pege på den nye fil der så bliver installeret. Den skal så ligge enten lokalt på et drev, eller en delt mappe på et netværksdrev.
Avatar billede bas Forsker
25. oktober 2007 - 12:49 #3
Hej justrace

Tak for dine indlæg.
Hmm, nu har jeg forsøgt at kopiere og overskrive med den nye pav.sig fil,
men mappen er skrivebeskyttet.

Jeg har så forsøgt at fjerne skrivebeskyttelsen, men den bliver automatisk sat igen,
lige så snart jeg har klikket OK.

Kan jeg ændre en indstilling et sted for at undgå at skrivebeskyttelsen automatisk bliver sat igen?

Så vidt jeg kan se, er jeg på med en computeradministrator-konto.

Tak.

Mvh. Martin
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 13:00 #4
Og der fandtes ikke i programmet en mulighed for opdatering, såsom ->Funktioner - osv. hvor man kommer frem til en >gennemse< knap, hvor man så udpeger stien til opdateringen?
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 13:01 #5
Skrivebeskyttelsen kan også skyldes at programmet kører?
Avatar billede bas Forsker
25. oktober 2007 - 13:05 #6
Har lige prøvet at stoppe Panda og forsøgt igen...men desværre med samme resultat.
Avatar billede fedora Nybegynder
26. oktober 2007 - 19:12 #7
Tror du er nødtil at starte i fejlsikret tilstand for at for at kunne opdatere. Men har du kigget inde i panelet for at tjekke der ikke er en funktion som hedder Opdater fra fil? Jeg ved at Kaspersky kan gøre det, men jeg ved ikke om Panda kan.
Avatar billede justrace Novice
26. oktober 2007 - 19:37 #8
Det vil jeg også mene der burde være. :-)
Avatar billede bas Forsker
07. november 2007 - 16:19 #9
Hej

Tak for jeres indlæg.
Jeg fandt ud af, at der på www.antivirus.dk findes et program, der hedder
PavSigUpdater.exe - det håndterer opdateringen.

Nogen, der vil have poitns?

Post et svar.

/Martin
Avatar billede fedora Nybegynder
08. december 2007 - 16:00 #10
Jeg vil ikke have dem, fordi du fandt selv ud af det :)
Avatar billede justrace Novice
10. december 2007 - 10:14 #11
Hovsa, den er smuttet. Nej tak, heller ikke her. Smid selv et svar og tag dem selv for at lukke.
Avatar billede bas Forsker
13. april 2009 - 10:59 #12
Lukker.