Avatar billede jensen363 Forsker
25. oktober 2007 - 09:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Egenudvikling - datawarehouseløsning baseret på AS400 data

Jeg er blevet bedt om at komme med et oplæg til implementering/udvikling af en datawarehouseløsning.

Kildedata kommer fra AS400 oplægget skal gå på noget i retning af at data fra AS400 også skal forefindes på en SQL-server ( i form af daglige dataload )

Vores Datawarehouse skal så bygges ovenpå denne SQL-server ved brug af Mícrosoft Access, eller lignende applikationsudviklingsværktøj.

Det primære i den forbindelse er, at vi kan benytte/udvikle en standard rapporteringsplatform, og sideløbende have en "sandkasse" hvor vores controllere kan foretage diverse ad hoc analyser.

Er der nogen som ligger inde med lignende løsninger, hvor jeg kan få lidt inspiration til fremgangsmåde / best approach ?
Avatar billede kepsus Praktikant
26. oktober 2007 - 13:06 #1
Der er lidt flere aspelter i det, hvor meget data har du taenlt dig at overfore ?, Jeg syntes af personlige erf. at client access driver via odbc, ikke går specialt hurtigt.

vil du replikere data fra as 400 over til sql serveren, hver aften, og brugerne så sporger mod jeres sql server, eller skal de lave forsprgelsen direkte mod as400
Avatar billede jensen363 Forsker
26. oktober 2007 - 13:27 #2
Hej kepsus >

Grundtanken er at vi skal replikere data fra fra transaktionslaget, dvs. debet/kredit transaktioner, kontoplan, kundestamdata m.v.

Alt vedrørende finans vis så efterfølgende skulle bygges på de replikerede data.

På årsbasis drejer det sig om 2-3 mio. transaktioner
Avatar billede jensen363 Forsker
15. november 2007 - 16:54 #3
Lukker