Avatar billede ladyhawke Novice
25. oktober 2007 - 08:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Usercontrol initialisering og update

Jeg har en usercontrol på en side. Usercontrol'en har en dropdownlist og en kalenderkontrol og det er meningen at man første gang uc'en vises skal vælge et bestemt element i drop down listen og efterfølgende (også over postbacks) det. senest valgte element. Hver gang der vælges et element i listen, skal kalenderens valgte dato opdateres.

Hvordan får jeg det til at spille? Det er .NET 1.1 og der ser det ikke ud til jeg kan bruge page_load, som jeg ville have gjort på en "alm." ASP.NET side, hvor jeg også kunne undersøge Page.IsPostBack...
Avatar billede sherlock Nybegynder
25. oktober 2007 - 08:35 #1
Læs her om kommunikation fra en usercontrol tilbage til siden via delegates.

http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/031704-1.aspx#postadlink
Avatar billede ladyhawke Novice
25. oktober 2007 - 08:36 #2
det er ikke tilbage til siden jeg savner lige nu, det er internt på UC'en, men da den genererer postback skal jeg have lidt styr på hvornår den henter min "default" (ikke postback) og hvornår den skal have den seneste valgte...

Men i øvrigt godt link :o)
Avatar billede neoman Novice
25. oktober 2007 - 10:37 #3
Har du prøvet Me.IsPostback eller this.IsPostBack inde i den? Prøv at google på UserControl.IsPostBack
Avatar billede ladyhawke Novice
25. oktober 2007 - 10:57 #4
det vil jeg kigge på
Avatar billede ladyhawke Novice
06. december 2007 - 10:31 #5
har fået det til at virke, man kan godt lave en page_load ting, man skal bare sørge for at eventhandleren rent faktisk bliver tilføjet (det synes Visual Studio ikke lige om at gøre til at starte med...)

Vil I ikke lægge et svar, begge dele nyttige informationer...
Avatar billede ladyhawke Novice
02. januar 2008 - 08:56 #6
ok, ingen respons... hvis I mener der skal uddeles point alligevel, så læg en besked, så opretter jeg et nyt spørgsmål til formålet