Avatar billede musiki Nybegynder
24. oktober 2007 - 22:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Avanceret thumbnails og navngivning

Hej alle sammen.
Jeg står og skal lave et billedgalleri, til det formål har jeg brug for et program der kan genere thumbnails præcist i størrelsen 175x100 pixels - uanset det oprindelige billedes størrelse og dimensioner. Det må gerne være udsnit af billederne.
Fordi jeg skal ændre så mange billeder som jeg skal, er det meget vigtigt at det er et program der gør der - ellers kunne jeg fint sidde og lave hvert enkelt billede.

Det er det vigtigste, og nok også sværeste problem jeg har.

Derudover vil jeg gerne have et program der kan navngive filerne for mig, bare fra 1.jpg, 2.jpg, 3.jpg og så videre op i det uendelige. Det har jeg også fundet programmer der kan gøre, men ingen programmer hvor jeg kan sige begynd fra 49.jpg.
Mine billeder kommer ad flere omgange.

Er der nogen der kan hjælpe med disse problemer?
Jeg har forresten kigget både download.com og tucows.com igennem uden held til præcist mit behov.
Avatar billede a1a1 Novice
25. oktober 2007 - 00:29 #1
que, programmeringssprog, database?
Avatar billede musiki Nybegynder
25. oktober 2007 - 18:11 #2
Hej a1.
Galleriet er vidst bygget op i flash - men database og programmering har jeg ingen forstand på overhovedet.
Jeg leder efter deciderede programmer der kan gøre det. I forbindelse med billederne tænker jeg på, at thumbnails'ene fint kan nøjes med at tilpasse sig enten højde-dimensionen eller bredde-dimensionen. Så de kun var udsnit.
Avatar billede musiki Nybegynder
06. november 2007 - 23:19 #3
ingen svar