Avatar billede brinckzone Nybegynder
23. oktober 2007 - 21:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan importerer jeg en database på over 20 mb?

Jeg har et domæne på one.com. Jeg har forsøgt at importere et Mysql-dump fra et tidligere domæne, men PhpMyAdmin siger at grænsen lyder på 20 mb. og filen fylder 27 mb. Hvad gør jeg?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2007 - 22:08 #1
Du klipper den op i mindre stumper i en editor.

Man kan generelt ikke arbejde med import/export af store databaser i phpmyadmin. Det kræver direkte adgang til databaseserveren via port 3306, eller ssh-adgang (el. lignende) til en server på samme netværk. Ellers får man mere bøvl end rimeligt...
Avatar billede brinckzone Nybegynder
23. oktober 2007 - 22:10 #2
øh...okay..men hvordan importerer man dem så bagefter? Troede kun man kunne importere 1 fil..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2007 - 22:34 #3
Du deler op i et antal mindre filer - fx en tabel i hver - og importerer dem i phpmyadmin en af gangen.
Avatar billede brinckzone Nybegynder
24. oktober 2007 - 22:34 #4
Tak for det. Det var en stor hjælp. Det virker rent faktisk nu! Er helt overrasket. Smider du et svar? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2007 - 22:58 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede brinckzone Nybegynder
24. oktober 2007 - 23:05 #6
Ok..men tak for hjælpen alligevel. :)