Avatar billede priiskorn Nybegynder
23. oktober 2007 - 14:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lave en hjemmeside

Jeg skal til at lave en hjemmeside, men er ikke god til den slags.
Det jeg søger er hjælp til at finde et godt program (helst på dansk) som jeg kan bruge til at designe min hjemmeside, som jeg så efter følgende skal have lagt ud på nettet.
JEg kan ikke lave html. men ved at der er hjælp til den slags, men hvor og hvordan?
Jeg kunne vælge en af de der gratissider, men synes ofte de er for kedelige og jeg gider ikke have en hjemmeside som hedder fx. www.bla.bla.webbyen.dk osv.
Den må godt virke en smule mere professionel...

HAr domæne navnet nu og skal bare til at designe en side.

Den skal ikke være vildt stor og indviklet.

Nogle idéer til et program jeg skal bruge?
Avatar billede alsc Nybegynder
23. oktober 2007 - 14:52 #1
Du kan kigge på www.minisite.dk eller www.123hjemmeside.dk. Begge er nemme at bruge, kan benytte dit domænenavn og koster ikke spidsen af en rumraket.
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:05 #2
hej du kan event også bruge et cms hvor skabelonen er der hvor du kun skal fylde det ind af tekst og billeder du kan også selv sætte andre design og farver du kan event se på denne hjemmeside www.cttransport.dk som er lavet med cms og er en færdig lavet skabelon hvor man bare har sat sine egne farver og tekst og billeder ind hjemmeside or oprette ved surftown og koster ikke ret meget i mdr lige i øjeblikket
mhv
torben
Avatar billede priiskorn Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:19 #3
Hvad er et cms?
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:21 #4
Det betyder "Content Management System", som betyder at du kan ændre indholdet af din hjemmeside _på_ nettet. Ofte i et word-lignende program :)
Avatar billede priiskorn Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:45 #5
Ok. Har du navnet på sådan et program og et link til hvor det kan findes? (Undskyld jeg spørger så dumt, men jeg er ikke helt med)
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:59 #6
hej de er ssom regel ved dem som man opretter sit web hotel exempel ved cttransport er det ved surftown hvor de har det ligendene og man så bruger online ved dem og når man er færdig klik på at ligge det ud og når man så skal ind og rette gør man det fra sit kontrol pannel
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
23. oktober 2007 - 16:21 #7
Præcis. Din webhotels udbyder har nok et.
Avatar billede priiskorn Nybegynder
24. oktober 2007 - 06:00 #8
Ok. Jeg siger tak til jer alle. Jeg vil prøve mig frem. Tror lige pt. det bliver minisite.dk som jeg går igang med det ser ok ud. men ellers vil jeg prøve det som uldumsedb foreslår.
Avatar billede priiskorn Nybegynder
24. oktober 2007 - 06:03 #9
Nu kommer der så lige igen et spørgsmål om point.
JEg tror jeg har tildelt point til alsc ved at acceptere svar, men er de der også? og kan jeg give uldumsedb lidt point også for hans/hendes svar?