Avatar billede ladyhawke Novice
23. oktober 2007 - 11:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Javascript submit til ny side medfører invalid viewstate

Jeg har en lille "wizard" i form af en række webforms/sider i ASP.NET (1.1).
Når jeg vil gå fra den første side til den næste, har jeg bygget en onclick funktion som giver mig parametre til url for side 2, problemet er når jeg forsøger:

var frmSubmit = getElementByID("Form1");
frmSubmit.action= url; //<defineret andet steds inkl. parametre>
frmSubmit.submit();

kommer fejlen: Unable to validate data og lidt senere på samme fejlside: Invalid_Viewstate.

Hvordan slipper jeg for den?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2007 - 11:55 #1
Så er der vel ingen grund til submitte ASP.NETs standardform ? Du kan bare ændre sidens location i stedet for.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. oktober 2007 - 12:18 #2
Jeg tror at erikjacobsen har ret. Problemet kan være noget med crosspagepost back som går galt.
Avatar billede ladyhawke Novice
23. oktober 2007 - 12:51 #3
cross post back i .NET 1.1?
Anyway, jeg er ikke en haj til JavaScript delen, hvordan skulle jeg skrive det hvis jeg bare vil have den til at ændre location i onclick?

NB Jeg har fundet en delvis løsning: hvis jeg sætter enableViewStateMac=false på de 2 sider der benyttes her, så holder fejlen op...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2007 - 13:03 #4
Det er sikker nok på den du går til. Men ellers lav bare en

    document.location=url;
Avatar billede ladyhawke Novice
23. oktober 2007 - 13:08 #5
ok, tak for hjælpen, læg et svar :o)
Avatar billede kalp Novice
23. oktober 2007 - 13:11 #6
Du kan vidst bare skrive følgende i din <% Page tag..

EnableEventValidation="false"

og evt. sætte EnableViewState til false..

så burde det også virke.
Avatar billede ladyhawke Novice
23. oktober 2007 - 13:17 #7
jamen dog, endnu flere gode forslag :o)
Avatar billede ladyhawke Novice
24. oktober 2007 - 09:09 #8
erikjacobsen og kalp>> læg svar, så jeg kan lukke :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2007 - 09:41 #9
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2007 - 09:50 #10
<ole>

'document.location' ... så er vi vist tilbage i NS 2-3-stykker  :)

Nu om stunder - i disse uregerlige post-Martin-Luther-tider - er window.location nok det mest korrekte at bruge  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2007 - 10:01 #11
:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2007 - 10:08 #12
Ja, det var lykkelige tider - jeg drømmer stadig om Netscape. Og koder åbenbart til det. Men lyt til Ole ... ;)