Avatar billede snigeren Nybegynder
22. oktober 2007 - 10:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

slette en session efter x tid?

Jeg har en indkøbskurv,.. hvis man nu som kunde går ind og putter noget i kurven men fortryder og forlader siden igen,.. har cart.php oprettet entries i cart db´en og så lyder mit spørgsmål...

Kan man fjerne entries i en database efter f.eks. en dag? så den automatisk går ind og sletter gamle entries?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. oktober 2007 - 10:13 #1
Ja, med cronjob.

www.cronjob.de hvis dit hotel ikke understøtter det.
Avatar billede dkfire Nybegynder
22. oktober 2007 - 11:59 #2
Hvorfor ikke bare gemme din kurv i en session og først når kunden acceptere købet gemme det i databasen.
Avatar billede snigeren Nybegynder
22. oktober 2007 - 17:14 #3
uhm det kræver nok en hel ny struktur,.. den cart.php jeg har modificeret bruger en cart tabel i db´en der oplagrer alt hvad kunden putter i kurven.

Det andet ville jo sådan set også være en god nok idé, men hvordan fungerer session hvis man ved et uheld måske kommer til at lukke browseren inden du har godkendt bestillingen? kan man så få session til at gemme det længere tid eller ryger alle data ikke bare når man lukker browseren?

kunderne bliver ikke logget ind men deres stamdata bliver gemt når de godkender bestillingen.
Avatar billede snigeren Nybegynder
22. oktober 2007 - 17:16 #4
det skal jo så lige siges at den sletter alt indholdet til den bestemte cookie igen når bestillingen er gennemført. Så det er udelukkende i forhold til dem der putter noget i kurven og smutter igen uden at fjerne det fra kurven.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2007 - 02:00 #5
Jeg tror at de fleste vil finde det mest betryggende hvis deres kurv er væk, hvis
de har haft browseren lukket ned !
Avatar billede snigeren Nybegynder
27. oktober 2007 - 13:57 #6
arne_v -> ja ok det kan jeg godt se,.. helt klart smartest med at gemme i session,.. så er mit spørgsmål, hvordan gør jeg det? Kan I give et par eksempler?
Avatar billede snigeren Nybegynder
05. november 2007 - 17:11 #8
ok takker,.. øhm jeg ved ikke lige hvem der skal ha points her,.. men det må i slås om :D
Avatar billede snigeren Nybegynder
12. januar 2008 - 11:21 #9
well jeg lukker...