Avatar billede mach Nybegynder
21. oktober 2007 - 20:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installereing af Win XP på en bærbar

Hej,
Jeg har et problem med at geninstaller Win XP på min bærbar pc som er 3 år gammel. Jeg begyndt at opleve nogle problemer med at den kørt for langsom og havde prøvet at køre diverse antispyware programmer samt antivirus på den for at se om den kan fange nogle og dermed rette på fejlen.

Derefter jeg tænkt at det vil hjælpe med at formatteret og installeret windows XP på den igen. Fra sidste uge begyndt jeg at opleve at min pc begyndt at køre anderledes i forhold til før. Dvs nogen gang kørt den langsom og til sidst jeg kunne hverken lukke den eller lukke den program jeg arbejded med.
Nu har jeg formatteret disken igen for at geninstallere windows på den og dermed være fri for al den prblem der er med at finde fejlen.
Nu kan jeg slet ikke installere windows på min maskine. Den giver en meddelse om at disken er muligvis beskadiget. Jeg har tænkt på at udskifte harddisken med en ny en, og derefter installere windows på den som om den er en ny pc.

Jeg har tidligere udskiftet en harddisk på en stationlær, men er ikke sikker på om den er lige så nem ved en bærbar.

Hvad synes I jeg skal lave?

Min bærbar er:
Fujitsu Siemens Amilo 2600
Toshiba hard disk med 40 Gb
256 Mb Ram
21. oktober 2007 - 20:19 #1
"...Den giver en meddelse om at disken er muligvis beskadiget..." - lidt mere præcist ? Hvilket sted i install proceduren ?
Avatar billede mach Nybegynder
21. oktober 2007 - 20:29 #3
Den starter med at køre installation og efter at den ikke kan gennemføre hele processen, giver en meddelese om at muligvis disken er beskadiget. Til sidst giver den kun en mulighed nemlig med at køre installationen igen.
Jeg har gentaget installation processen flere gang, idag kunne den installere 91% og bagefter stod den helt stille i mere end time dog uden at blive færdig med at installere. Jeg har endda prøvet at bruge en anden windows CD men det hjalp heller ikke.
Pt, er alt slettet på disken, kan ikke afprøve spyware prpgrammer eller ligenede.
Avatar billede rebecca Novice
21. oktober 2007 - 20:36 #4
Måske en tur med killdisk ville kunne hjælpe.

www.killdisk.com
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2007 - 20:37 #5
Jeg ville formatere hele disken i FAT32 og herefter køre en SCANDISK med overfladescanning så kan du visuelt se hvor galt det står til med disken
Avatar billede justrace Novice
21. oktober 2007 - 21:06 #6
Du kan spare dig for alt besværet med at finde ud af hvad der er galt ved at købe ny HD. For under 500,- får du 100gb. Husk også lidt ram da 256 er lige i underkanten. Du vil opleve det som at få en ny pc.
Avatar billede mach Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:21 #7
Den kan ikke formateres i FAT32 men kun i NFTS.
Kan der være andre problemer bortset fra disken som medføre problemet? har hørt fra en forhandler hos Zitech at en ny disk er muligvis ikke løsning på problemet.
21. oktober 2007 - 21:37 #8
<rebecca> nævnte KILLDISK - Lad den køre hele pakken igennem...
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm + http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede mach Nybegynder
22. oktober 2007 - 12:47 #9
Har kørt killdisk, og den kunne ikke fuldføre jobbet pga disken er beskadiget. Har desuden kørt en test fra Hitachi der kan teste enhver harddisk, den gav det samme resultat, nemlig disken er beskadiget.
Avatar billede justrace Novice
22. oktober 2007 - 15:41 #10
Så er der kun en vej: Ned til blomsterhandleren. :-)
Avatar billede mach Nybegynder
22. oktober 2007 - 19:05 #11
Ja, jeg har allerede bestilt en harddisk og ekstra ram til, den gamle askal skrottes:)
Avatar billede justrace Novice
22. oktober 2007 - 19:15 #12
Ja, det er nu utroligt hvad blomster kan gøre. Sidste gang fik jeg en 22" fladskærm. He he.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2007 - 19:41 #13
Naturligvis kan du formatere i FAT32 - http://www.helgec.dk/unik.iso og herfra kan du også køre SCANDISK altså hvis disken ikke fysisk er defekt
Avatar billede justrace Novice
22. oktober 2007 - 19:51 #14
Det aller letteste ville være at låne sig frem til en anden HD, og starte maskinen op. Starter den er problemet løst, hvis ikke, tjah, så har det jo ikke været forgæves at bestille en ny.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2007 - 18:54 #15
Respons
Avatar billede mach Nybegynder
17. november 2007 - 23:23 #16
Tak til alle der prøved at hjælpe, en ny disk og nogen ekstra ram har gjørt min laptop mere hurtig end før. :-)
Avatar billede justrace Novice
18. november 2007 - 00:07 #17
Er det måden at sige tak på? Vente en måned og snup points selv?
Avatar billede justrace Novice
18. november 2007 - 00:15 #18
Min første kommentar var nøjagtig hvad du er nået frem til, såh...........?