Avatar billede willi Nybegynder
09. juni 2001 - 23:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

.tiff til .jpg

Jeg har nogle - temmelig mange - .tiff billeder på ca 70mb som skal over i f.eks. .jpg for at kunne anvendes i Adobe Premiere.
Er der et program som kan konvertere et helt bibliotek ad gangen uden man skal åbne hvert enkelt billede og derefter gemme det i .jpg format.

Hilsen
Willi
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. juni 2001 - 23:19 #1
Adobe Photoshop kan gøre tricket...
Avatar billede 2cool Nybegynder
09. juni 2001 - 23:24 #2
ljweb har ret - Photoshop har en Action funktion som gør sådanne ting for os dovne mennesker! :o)
Avatar billede msmows Nybegynder
09. juni 2001 - 23:25 #3
PaintShopPro i \"filer\" \"batch conversion\"
Avatar billede meistro Nybegynder
09. juni 2001 - 23:25 #4
Jeg har lige prøvet bare at ændre filtype navnet til *.jpg. Jeg kan ikke se andet end det virker fint.
Hvis det ikke virker må du meget gerne fortælle, hvad gik galt.
Avatar billede msmows Nybegynder
09. juni 2001 - 23:26 #5
Hvis du ændrer typenavnet, ændres filen ikke og programmet lukker filen op som tiff nomatter hvad du end kalder den.
Avatar billede bras Nybegynder
09. juni 2001 - 23:29 #6
Jeg bruger ACDsee det klart bedste billedprogram der også kan konvertere filer og spille film af forskellig art Venligst Bras.
Avatar billede isbjerg Nybegynder
09. juni 2001 - 23:30 #7
Kender er lille program der måske kan bruges til at konvertere.
http://www.softdd.com/thumbnailer/thumnail.exe
Avatar billede willi Nybegynder
09. juni 2001 - 23:34 #8
Interessant! JEg har Adobe Photoshop men kun LE. Jeg kigger nærmere på den.
Avatar billede willi Nybegynder
09. juni 2001 - 23:58 #9
2cool - Jeg kan ikke finde \"action\" funktionen i Photoshop.

meistro - jeg har omdøbt en .tiff fil men når jeg lukker den op i Premiere får jeg meddelelsen om at opløsningen er for høj (Premiere kan kun klare 4000 x 4000 pixels).

Stills foto ligger som 16bit.

Avatar billede isbjerg Nybegynder
10. juni 2001 - 00:00 #10
jeg har lige testet det lille program og det virker fint.
Avatar billede willi Nybegynder
10. juni 2001 - 00:06 #11
isbjerg - Jeg har hentet det og prøver
Avatar billede willi Nybegynder
10. juni 2001 - 00:10 #12
isbjerg - den går ikke med .tiff i 16 bit format så vidt jeg kan se.
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. juni 2001 - 00:24 #13
willi >> du har ikke adgang til batch jobs i LE versionen...
Avatar billede willi Nybegynder
10. juni 2001 - 00:27 #14
liweb -  :-[
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. juni 2001 - 00:34 #15
willi >> hvor mange filer har du der skal konverteres ?
Avatar billede willi Nybegynder
10. juli 2001 - 23:22 #16
Jeg har pt 400 filer!
Avatar billede isbjerg Nybegynder
12. september 2001 - 18:01 #17
Jeg tror måske jeg har en ide der kan virke...... måske.
Hvor store er billederne (så kan jeg selv lave et billede til at teste på)
Avatar billede isbjerg Nybegynder
12. september 2001 - 18:47 #18
Graphic Workshop 2.0a som kan downloades fra Tucows kan bruges.
Jeg har lige testet med et billede der var 5000x5000 i 16 bit og den så umiddelbar lækker ud.

Isbjerg
-Remember the Titanic
Avatar billede cellist Nybegynder
21. november 2001 - 10:46 #19
DigiPhoto Organizer 1,2 kan nemt gøre det!

Det kan, som mange andre programmer, åbne mange billeder på en gang.
Og det kan, som ikke ret mange andre programmer, konvertere og gemme alle billederne på én gang!

Det er et lille, billigt program, der bl.a. let laver et cd-cover med thumbnails!