Avatar billede kxh Nybegynder
18. oktober 2007 - 13:52 Der er 10 kommentarer

ASP.NET objekter + Javascript

Hej

jeg har et javascript der bliver kaldt på body onload  document.getElementById('ctl00_hf1').value = '1234';
det indsætter en værdi i en hiddenfield, jeg vil gerne have
denne værdi bliver postback til serveren, så jeg kan benytte
værdien i page_load, men hvordan går man det

// Kim
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 14:06 #1
du kan lave postback med hvad som helst.. smid en knap på siden som dobbeltklik på den..

så laver den postback..
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 14:07 #2
i codebehind har du adgang til din hidden field helt normalt.. dvs. du skriver bare dens ID navn.
Avatar billede kxh Nybegynder
18. oktober 2007 - 14:25 #3
Hej kalp

jo men vi er eninge om at jeg først har data i min hiddenfield efter postback, vil
du lave postback i javascriptet
Avatar billede kxh Nybegynder
18. oktober 2007 - 14:26 #4
Tænkte lidt i stil med

document.form1.submit();
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 14:26 #5
ja vi er enige, men hvis du klikker på en knap og skriver koden der.. så er du også i post back:)
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 14:27 #6
men ellers kan du i page load tjekke om det er post back med

if(IsPostBack)
{
din kode her
}
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 14:27 #7
du kan også lave submit sådan der med javascript ja.
Avatar billede kxh Nybegynder
18. oktober 2007 - 16:27 #8
Hvordan vil du kalde 'click' op en knap fra koden, kan kun få det til at virke hvis
document.aspnetForm.submit ligger i mit javascript, men det dur ikke da dette script
kaldes hver gang siden loaded
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 16:35 #9
Du ignorere tilsyneladende

Kommentar: kalp

hvor du som sagt kan tjekke om det er post back eller blot først gang siden loades.

når jeg nævner en knap så var det et eksempel på hvordan du kunne lave et post back med sådan en - i dens event kode kan du læse værdien af din hiddenfield.

Du hiver blot en knap ind i designet (og det skal selvfølgelig være en ASPX knap.. herefter dobbeltklikker du på knappen i design mode og så laver den eventet for dig..

der er sådan set ikke mere i det.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
24. oktober 2007 - 15:48 #10
du kan også lave et fake postback.
__doPostBack('<%=this.Control1.ClientID%>','');

<asp:Button ID="Control1" runat="server"/>