Avatar billede columbus32 Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:01 Der er 3 kommentarer

Hvordan skal det gøres

Hejsa
Sidder med en opgave som jeg ikke helt ved hvordan skal gøres.
På en side skal brugeren kunne klikke på en link og dermed downloade en fil. Filen er et vCard med kontaktoplysninger som ikke i forvejen ligger på serveren men som skal dannes når brugeren klikker på linket.
Jeg ønsker ikke at der skal ligge en masse af disse filer på serveren.
Et andet problem er at der kan være flere samtidige brugere så filerne skal være unikke og ikke overskrive hinanden.
Nogen forslag til hvordan jeg løser dette med asp.net og C sahrp??
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:25 #1
:) Jeg kan bruge det her link til mange ting for tiden.

Det viser hvordan man sender en stream til download. Det handler godt nok om at loade en fil og sende den, men hvis du selv danner din stream i stedet for, vil det virke fint. Så er der ingen filer involveret.

Oversættelse af de få linier fra VB til C#, bør ikke være noget problem.

http://www.codeproject.com/aspnet/SecureFileDownload.asp
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:01 #2
Hvis fu genererer filen on the fly så giv den et postfix der identificerer brugeren, du kan bare omdøbe den lige inden du sender den til brugeren. F.eks filnavn.bruger.extension

Lav en try,catch/finally og lig kode der rydder op i finally. På den måde sikrer du at der ikke ligger noget og flyder såfremt brugeren skrider inden operationen bliver fuldført.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
31. oktober 2007 - 08:07 #3
?!?