Avatar billede kennedk Nybegynder
17. oktober 2007 - 16:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Login system, indviklet

hej jeg har siddet og lavet et login system , der virker sådan at mine sider nedarver fra en klasse, som tjekker om man et logget ind og har en bestemt tilladelse til selve siden. Det virker som det skal
Men nu sidder jeg og laver en side med ajax, hvor der loades WebUserControls ind i mit updatepanel. Hvordan dælen kan jeg beskytte dem?
De WebUserControls bliver udskriftet fra siden med javascript.

Er der nogen der har en ide? Sig til hvis jeg skal poste lidt kode.
Avatar billede neoman Novice
17. oktober 2007 - 16:12 #1
Dit spørgsmål er uklart for mig - hvad mener du med at "beskytte" ? Du er  selv herre over om du loader dem eller ej, så mener du noget andet?
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. oktober 2007 - 16:39 #2
altså det er et cms system jeg er ved at lave. og når  brugeren trykker på et link , så laver mit javascript et postback på et hidden field med en værdi i, og den værdi er selve webusercontrol navnet i.

men jeg har tror jeg har fået mig en ide som virker efter mit formål, men kan ikke komme videre, er lige kommet til at slette en vigtig fil i mit system.
så nu abejder jeg hårdt på at få filen frem igen!!
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. oktober 2007 - 19:41 #3
Jeg fandt en løsning der virkede :)
Avatar billede neoman Novice
17. oktober 2007 - 19:50 #4
Eftersom det er uklart hvad problemet var så er det fint nok - men husk lige at i hht E'regler så skal man altså også lige smide løsningen op, hvis man har stillet et spørgsmål men selv fandt ud af det. Dette aht til andre brugere som måske også render ind i et tilsvarende problem.
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:20 #5
Jeg lavede et array med hvilken rettigheder brugeren skulle have for at komme ind på siderne, og lavede en løkke der tjekkede om man har rettigheden, og hvis den er sand, blev man sendt ind.