Avatar billede koden Novice
17. oktober 2007 - 10:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan søger man i GMAIL

Min gmail har en skide god søge funktion...næsten da..
jeg skulle finde en slettet mail fra et forum der hedder vagcars.
Søger jeg på vagcars så finder den mail.
men søger jeg kun på vagcar, så gør den ikke...

har prøvet med stjrene og ". Virker ikke....
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. oktober 2007 - 11:33 #1
Hvad er problemet? Forummet hedder vagcars og finder mail?
Kan ikke se logikken i at den skal prøve at lede i et forum der hedder vagcar og ikke findes?
Avatar billede nva Praktikant
17. oktober 2007 - 12:42 #2
Spørgsmålet går vel på om Gmail søger med wildchars eller dele af ord. Fx. finder nogen søgemaskiner hestevogn selvom du søger efter hest, og andre skal have hest* for at finde andre ord der starter med hest. Google søger vist også kun efter det nøjagtige ord du skriver, så mon ikke gmail gør det samme? Det er jeg ret sikker på, da det jo er samme firma.
Avatar billede koden Novice
17. oktober 2007 - 12:43 #3
For det første var det blot et eksempel.
For det andet er problemet at den skal have hele ordet og ikke kan finde en del af det.
Det er sikkert fordi det skal et eller andet tegn omkring.
Avatar billede nva Praktikant
17. oktober 2007 - 12:49 #4
Fra help (Engelsk)

Does Gmail search for partial matches?
Search results do not include matches to partial strings or matches that are 'similar' to your query, including plurals and misspellings. If you search for 'vacation,' Gmail returns messages containing instances of 'vacation,' but not messages including 'vacations' (plural) or 'vaccations' (misspelled).
Avatar billede koden Novice
17. oktober 2007 - 12:52 #5
do not... ja det siger jo det hele. tak.
Avatar billede nva Praktikant
17. oktober 2007 - 12:55 #6
Velbekomme :)