Avatar billede betjentdahl Nybegynder
15. oktober 2007 - 21:52 Der er 6 kommentarer

Overclocking af min q6600

Jeg har lige købt en ny computer:
q6600 G0 stepping
Corsair pc8500 ram
Vandkøling: tribe vx.
Bundkort: ASUS Striker Extreme

Jeg har forsøgt alt, og læst mange guider, men kan ikke overclocke den.
Efter at have læst de forskellige overclocking resultater kom jeg frem til at jeg nok burde kunne få den op et sted mellem 3 - 3,5 ghz.
Lige meget hvad jeg gør gider den ikke genstarte efter jeg har pillet ved det.
Trykker jeg så på f1 for at gå videre alligevel starter den bare op på standard farten.
Hvad skal jeg gøre. Jeg er ny til dette så jeg har brug for hjælp.

Ps min cpu temp er 30 grader, så det er ikke fordi den er for varm.

MVH Anders.
Avatar billede kfz Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:32 #1
hvad har du gjort indtil videre for at overclocke den?
Avatar billede betjentdahl Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:41 #2
Jeg har roddet lidt med vcore voltage, memory voltage, fsb samt memory settings. Jeg forsøgte også at sætte systemet til at overclocke sig selv men så crashede det hele tiden.
Er der ikke nogen faste settings man kan indstille for at få det til at virke.
Avatar billede cyrus-rex Nybegynder
22. oktober 2007 - 16:03 #3
Har lige fået en Q6600 til et Striker Extreme, max OC ligger i området mellem 3200-3253MHz, dette kan skyldes flere ting, men BIOS indstillingerne er absolut afgørende for resultatet.

BIOS 1303, alt under Spread Spectrum: Disabled, lad alle Spændinger stå i AUTO og benyt Linked CPU/RAM optionen, dette begynder at drille ved 964MHz på RAM.

Hvad lydkort benyttes ?

Hvis nogen skulle have et Audigy Lydkort, er det vigtigt at slette alt Creative fra Systemet og hente en specielt til formålet lavet CD som understøtter alle Audigy Series Lydkort, læs mere her: http://nomoregoatsoup.wordpress.com/ Her sigter jeg selvfølgelig efter Vista.

Det underlige ved OC på Extreme, er temperaturen, den er jo ikke høj, ikke på noget tidspunkt, så hvad skal der mon til, hvis man vil udnytte de 3250MHz, til andet en at blære sig med 60400 Mips i SiSoft Sandra.

Men Anders, du er velkommen til at smide mig en mail, hvis du vil drøfte det på omfattende og langvarig måde, nu er dette min første kommentar på Eksperten, så jeg ved ikke om det er iorden at foreslå dette, men det får jeg nok at se. cyrus-rex@pcsline.dk
Avatar billede kfz Nybegynder
22. oktober 2007 - 19:43 #4
det er i orden at løse et spørgsmål udenom eksperten(mail, messenger, osv.) så længe det endelige svar lægges i spørgsmålet, inden det lukkes.
Avatar billede cyrus-rex Nybegynder
24. oktober 2007 - 01:33 #5
Modtaget og forstået, nogle gange er det bare nemmere at gøre det telefonisk, dette ville jeg dog først foreslå ved personlig kontakt.

Jeg har vandret lidt i det øde, da takt og tone, på div. forums ikke kan håndteres af min sarte sjæl, nu fik jeg øje på dette harmoniske idyl og vil da gerne bidrage med mine erfaringer, som starter 1994 og aldrig slutter, jeg har bla. Brugt megen tid på HardWareTidende og kan godt lide at hjælpe folk af slags.
Avatar billede cyrus-rex Nybegynder
08. november 2007 - 04:50 #6
Så nu har jeg fumlet rundt med BIOS og bedre køling af min Comp, det kan være at enkelte mener at det ikke er meget jeg har fået ud af ændringerne, men nu er det som det er og her er billeder som viser BIOS settings, med Boxed køler og med H2O køling, hhv. 3.2GHz og 3.3GHz http://www.pcsline.dk/C2Quad_Red_Mesh.zip