Avatar billede kentokio Novice
15. oktober 2007 - 13:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvad er en hard reset?

Hej jeg har lidt problemer med en pda hp2210 som jeg ikke helt kan få til og virke sammen med tomtom navi.

så jeg har fået af vide jeg kan prøve og lave en HARD RESET?

men hvad sker der når jeg laver sådan en reset?

skal man så selv geninstallere windows ?
(koden til windows står nemli bagpå pdaén men er slidt væk så man ikke kan se den)

hvordan laver man sådan en hard rteset og ville det være en god ide
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2007 - 13:19 #1
En hard reset vil slette alt det, du selv har installeret.
Det er iøvrigt nøjagtig det samme der sker, hvis du tager batteriet ud af 2210´eren - den kan nemlig ikke holde på data uden strøm...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2007 - 13:19 #2
Jeg har iøvrigt selv en 2210´er, der har kørt fint med TT3, 5 og 6.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2007 - 13:22 #3
...men der sker ikke noget med det windows, der er installeret. Ej heller hvis du har data på et eksternt kort.
Avatar billede kentokio Novice
15. oktober 2007 - 13:23 #4
okay prøver lige
Avatar billede kentokio Novice
15. oktober 2007 - 13:28 #5
hvad er forskellen på 3 5 og 6 ?

er pengene godt givet ud?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2007 - 14:08 #6
Tja - nu er v3 og 5 forældede, og ikke til at købe mere, så.....

Om pengene er givet godt ud afhænger jo af, hvor meget man bruger produktet. Men havde du ikke en i forvejen? - sådan forstod jeg det...
Avatar billede kentokio Novice
27. november 2007 - 16:59 #7
ole> jo har i forvejen men tænkte på om det kunne betale sig og opdatere
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. november 2007 - 19:33 #8
Vejene ændrer sig jo hele tiden, og de nyeste veje er kun med i de nyeste versioner. Så det afhænger mest af, hvilke områder du kører rundt i.

De jyske motorveje ændrer sig ret meget for tiden - det samme i København/Amager.... - og resten af landet.
Avatar billede kentokio Novice
04. december 2007 - 23:13 #9
okay så kunne maan jo passende ønske sig nye kort her til jul.. smil og go for jul
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 00:16 #10
Hard reset= Tryk knappen ind på bagsiden samtidigt med du holder de 2 nederste knapper inde på forsiden. Du skal ikke kunne tænde 2210´eren efter et hard reset, men skal bruge knappen bagpå igen. Du vil miste alt på den som du har gemt. Der sker ikke noget med styresystemet og 2210 har en funktion hvor du også kan vælge at gemme andre programmer og indstillinger i "romen" som den faste hukommelse hedder.

Hvis du tager batteriet ud af den vil der gå en rum tid inden det virker som hard reset da der er indbygget et batteri hvis man løber tør for strøm eller skal skifte batteri.

T2C
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2008 - 00:26 #11
:-) Nu ved jeg ikke hvor du har ovenstående fra, men mit backup batteri på min 2210´er holder ca. 2 minutter. Så langt tid kan jeg godt vente...
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 01:27 #12
Så kan jeg kun sige...
Skift batteri, mit holder ca. 10 timer til et døgn.

T2C
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2008 - 10:54 #13
Øøh - finessen ved et backup batteri er jo netop at det altid sidder i PDA´en - det er loddet fast inde i apparatet.
Kom du ikke til at snakke om hovedbatteriet nu?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 16:03 #14
Det er sørme også "backup batteriet" jag snakker om. På at læne dig tilbage og lytte til det navn. Tror du at sådan et batteri har en funktion? Uden at lyde sarkastisk så virker mit altså i noget længre tid end dit, åbenbart.

Men det var jo sådan set heller ikke det kentokio´s spørgsmål gik på, men nærmere hvordan man lavede et hard reset. Og her er der en "rigtigt" måde at gøre dette på, som er beskevet i mit første indlæg.
Her er et par indlæg fundet via goggle:
http://pocketpccentral.net/help/ipaq2200reset.htm
http://www.pocketpcaddict.com/forums/pocket-pc-tips/14964-how-hard-reset-your-pocket-pc.html

De omtaler heller ikke den måde med batteriet.

T2C
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2008 - 16:14 #15
Jammen jeg benægter skam slet ikke at det er den rigtige måde - på noget tidspunkt. Jeg siger bare at jeg finder det nemmest at lade den ligge uden hovedbatteriet i, da det i min (og de øvrige WinMob2003 baserede enheder jeg har været i nærheden af) kun holder ganske få minutter. Jeg agter ikke at skifte mit backup batteri, som du foreslår...

Det er da fint at dit backup batteri åbenbart holder langt tid - det tyder på det har været behandlet godt. Men min erhvervsmæssige erfaring siger mig at det ikke altid er lige let at lave en hard reset på en HP iPaq - derfor det noget lettere trick med batteriet.

Men hvad siger kentokio? - har du fået resat dyret, eller droppede du det helt?
Avatar billede kentokio Novice
03. februar 2008 - 17:17 #16
fik den resat, ved hjælp af din guide.. mit spørgsmål lå lidt i hvor meget data jeg mistede.. windows koden står bagpå men er ved og være slidt væk så kan ikke se min licens kode så ville nødig skulle til og geninstallere den.. :)
Avatar billede kentokio Novice
03. februar 2008 - 17:18 #17
forresten skal min ikke ligge afladet ret længe inden den laver en hard reset smil