Avatar billede madsrosborg Nybegynder
11. oktober 2007 - 15:27 Der er 6 kommentarer

OBS. Strømforsyning lugter brændt!!

Min brors computer lugter brændt ud af strømforsyningen??

Strømforsyningen er på 230 Volt. Så den burde altså kunne klare en del?

Computeren havde stået tændt i nogle timer, og da han kom hjem til den, lugtede den brændt.

Kan man gøre noget ved dette, eller synger den bare på sidste vers??

Tak.
Avatar billede darrich Novice
11. oktober 2007 - 15:44 #1
Jeg vil tage låge af computeren og se om der er en blæser der ikke kører, når man tænder. Hvis det er tilfældet så skal den skiftes, ellers brænder der bare dele af i pc'en. Undlad og bruge den indtil udskiftning er foretaget.

Der sidder normal blæser i strømforsyningen, en på cpu'en, en på grafikkortet og evt. i toppen af kabinettet.

Har i sat nye dele i fornylig?
Hvis i har sat nyt grafikkort i, så er det meget snadsynligt at der skal en større strømforsyning i.
Det du skal være opmærksom på er hvor mange Watt strømforsyningen leverer.
230 Volt er blot et udtryk for at man kan koble den i en dansk stikkontakt.
Avatar billede madsrosborg Nybegynder
11. oktober 2007 - 16:03 #2
Strømforsyningen er på 430 watt..
Det eneste der er blevet skiftet ud, er strømforsyningen.
Den gamle brændte af.
vi har dog lagt mærke til strømforsyningens blæser kører langsomt. men vi ved ikke om det altid har været sådan, blæseren er stor, nederst inde i strømforsyningen og blæser op ad.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. oktober 2007 - 16:47 #3
Hvilke mærke/model psu er der tale om?
Avatar billede Jensen DK Novice
12. oktober 2007 - 13:55 #4
Sluk helt for komputeren på på netledningen, når i så tænder igen for komputeren skal blæseren køre hurtigt et stykke tid og derefter køre som i ser det nu, så er den i orden, hvad blæser angår.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. oktober 2007 - 13:59 #5
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 14:35 #6
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.