Avatar billede cdzbnn Nybegynder
08. oktober 2007 - 10:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilke ram til Compaq Presario 2112EU

Jeg har en Compaq Presario 2112EU med brændte ram. Det er en blok med 256MB, DDR, 266MHz, CL2.5, PC2100 og 200 Pins.

Hvis jeg skal ud og købe nye, kan jeg så købe nogle med samme specs og være sikker på at de passer? Jeg synes at huske compaq som et firma der fremstillede hardware der ikke var kompatibelt med noget som helst andet?

Vil disse f.eks. passe: Bærbar ram, Hynix, 1 GB, 2x512Mb, SO-DIMM DDR2 ram, PC2-5300, 200-pins?
08. oktober 2007 - 10:54 #1
"Jeg synes at huske compaq som et firma der fremstillede hardware der ikke var kompatibelt med noget som helst andet?" - Det er noget vrøvl der bunder i uvidenhed.

Men det kan være en bitch, at finde RAM der er kører sammen med det fabriks monterede (Compaq er hverken værre eller bedre end alle andre).
problemet, at finde alle relevante specs.
Kingston, har en rimelig hjemme side, hvor du kan søge på fabrikat/model og finde hvilken af deres RAM'er der duer. (De opgiver heller ikke alle relevante specs.)

Hynix, laver nogle rigtigt gode RAM'er. Så det er et godt bud. Men jeg ved ikke om der er spændings forskelle mellem PC2100 og PC5300.
Avatar billede tonygk Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:26 #2
din maskine skal have en "DDR PC2100 266MHz"
Avatar billede cdzbnn Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:27 #3
Jeg er skam i aller højeste grad uvidende, det er netop grunden til jeg spørger herinde. Min fordom stammer fra engang i slutningen af 1990'erne, hvor en af mine venner fik en stationær compaq - jeg husker blot han havde problemer med at finde hardware og skulle betale lidt mere end os andre fordi han købte originalt compaq gear. Det er meget muligt jeg husker helt, helt forkert.

Jeg kan desværre ikke finde min model inde på www.kingston.com, så vidt jeg kan se springer den fra HP/Compaq - Presario Notebook 2111LA til 2113AP.

Jeg har ligeledes siddet og kigget lidt rundt på www.hynix.com, men der synes desværre ikke at være nogen let måde at finde ud af om ovennævnte ram passer til computeren. Er der en smart måde at finde ud af om de PC5300 jeg nævner vil passe istedet for de PC2100 jeg har?
Avatar billede cdzbnn Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:29 #4
Ah, der gik jeg lige glip af en kommentar før jeg svarede... Vil det da være tilstrækkeligt at finde en blok med DDR PC2100 266MHz (200 pins) og så vil den med sikkerhed (så sikkert som det nu bliver, anyways) passe?
Avatar billede cdzbnn Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:30 #5
Jeg vil godt lige understrege at den blok der sidder i nu, naturligvis bliver fjernet når jeg får købt nye.
Avatar billede tonygk Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:37 #6
Avatar billede cdzbnn Nybegynder
09. oktober 2007 - 16:01 #7
Tak for god vejledning :)
12. oktober 2007 - 11:40 #8
Godt at Tony kunne hjælpe dig :)

Ja, orignale dele er dyere. - Der er felere der skal tjene penge på det, de vil tjene mere OG - Hvis man køber originalt, og der er problemer, så fixer levenrandøren det for dig. Køber du uoriginalt, må du selv finde ud af det.

Og RAM er et helvede at finde.
Jeg har selv haft flere presarioer, og det er ikke noget problem at sætte "Uoriginalt" tilbehør i. RAM er som sagt, ikke nemt.
Jeg satte i øvrigt Kingston RAM i den sidste Presario, jeg havde... Den er stadig i huset og i drift.
Jeg vil gætte på, at de 2 andre modeller du har fundet hos kingston, er samme maskine som din, du kunne kan prøve at sammenligne - kvis du gidder.