Avatar billede noid Nybegynder
06. oktober 2007 - 11:52 Der er 3 kommentarer

Problem med bootup!

Jeg har et lille problem, og jeg er ikke den største computer haj i verden, så jeg kaster lige lidt bolde op som jeg håber jeg kan få lidt besvarelser på.

Jeg står i den situation at jeg at jeg skal lave den gamles computer, da der under opstart kommer dette problem: windows\system32\config\system..
Jeg har stort set været igennem alle besvarelser på dette emne her på siden, dog ikke nogen der kan besvare mine spørgsmål til fulde, plus at løsningsforslagne ikke rigtig har virket for mig.

Der ligger noget regnskab på den BÆRBARE computer, som det er meget vigtigt jeg erhverver mig. Da den er bærbar kan jeg derfor ikke bare lige pille disken ud og smide den over i en anden stationær.

Jeg skal bare lave en alm. formatering og installering bagefter, så det er ligemeget hvordan jeg får det op og kører, bare jeg får fat i filerne.

Ligeledes har jeg prøvet at finde repair skærm nr. 2, der er omdiskuteret i nogen af de andre indlæg, men den kommer altså ikke hos mig.

Her er så de bolde jeg kaster med :)

kan jeg...

1. Forbinde bærbarene via usb stik og bruge den "ødelagte" bærbar som ekstern hd, og derved få fat i filerne?
2. Kan jeg kopierer filerne fra genoprettelseskonsollen og over på en usb stik, hvis jeg kender placeringen?
3.lave en eller anden form for startup på usb stikken
4. installerer windows oveni den gamle partition og efterlade alt andet intakt - problematik... filerne ligger på skrivebordet, som jeg regner med indgår i c: hvor windows er installeret

håber i kan finde hoved og hale på mine spørgsmål, da det er vigtigt at jeg får lavet det idag!

på forhånd tak

med venlig hilsen

Dion
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2007 - 12:21 #1
Avatar billede noid Nybegynder
06. oktober 2007 - 12:25 #2
tak for svaret.. jeg fandt lige selv løsningen

ude i genopretningskonsollen skrev jeg

chkdsk /r

så chekkede og reparerede den selv... var for vildt... havde jeg godtnok ikke regnet med... men det virkede...
Avatar billede noid Nybegynder
06. oktober 2007 - 12:26 #3
hvordan er det lige jeg giver point?