Avatar billede simsen Mester
05. oktober 2007 - 21:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved forsøg på at attache en mdf fil

Hejsa,

Er sådan lidt desperat så håber I kan hjælpe mig.

Jeg har installeret en Wk3 server og herefter installeret SQL2005 server. Jeg forsøger så at attache 3 forskellige mdf filer, men får ved alle 3 følgende fejl:

"Could not find row in sysindexes"

Jeg har forsøgt at google problemet, og kan kun læse, at problemet opstår hvis man forsøger at attache en 2000 mdf fil til en 2005 server. Jeg VED med sikkerhed, at alle de 3 filer, jeg har forsøgt at attache er 2005 mdf filer....så det kan ikke være problemet.

Jeg har så også læst, at man skal forsøge at lave en DBCC Checktable. Hvordan gør jeg det. Nu er jeg ikke SÅ erfaren med SQL servere, så helst noget forklaring for dummies :-)

Hvis dette ikke løser problemet, hvad skal jeg så gøre - jeg er altså temmelig desperat?

mvh
simsen :-)
Avatar billede simsen Mester
05. oktober 2007 - 21:52 #1
Hov glemte lige at sige, jeg har SQL Server Management Studio til at lave, hvad I nu foreslår, det i :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2007 - 06:00 #2
DBCC er en T-SQL kommando, som du godt kan udføre i Management Studio.

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms174338.aspx

(jeg er iøvrigt langtfra sikker på at den vil løse dit problem)
Avatar billede simsen Mester
06. oktober 2007 - 07:18 #3
Hej Arne,

Efter hvad jeg kan læse, så er det jo kun en enkelt tabel, den vil checke og den kan jo ikke checke en tabel/database, når jeg slet ikke kan få den ind i systemet?
Avatar billede simsen Mester
06. oktober 2007 - 08:26 #4
Skidt pyt - reinstallerede 2005 og så fungerer det nu - så er en glad kvinde igen :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2007 - 14:32 #5
Yes !