Avatar billede markxman Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:25 Der er 9 kommentarer

Mus vil ikke bevæge sig

Hej

Jeg har en PC med windows XP pro ver. 2002, som jeg lige har flyttet fra et rum til et andet, men noget er gået galt.

Min mus vil ikke bevæger cursoren rundt på skærmen, jeg kan bruge knapperne på musen, men ikke flytte cursor. Jeg har prøvet med adskillige mus, både nye og gamle, både optisk og kugle, men intet virker.

Er der nogen der ha oplevet noget lignende, og kunne i løse problemet?

Mvh

Rune
Avatar billede off-line Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:31 #1
Hvis du har prøvet at geninstallere driveren, så prøv at afinstallere den i
enhedshåndtering og genstart. Så skulle den gerne kunne bruges. Derefter kan
du geninstallere driveren til eventuelle funktioner.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
03. oktober 2007 - 19:36 #2
Er det en lasermus, eller en kuglemus?

Lasermusne har jeg ingen rigtig erfaring med hvordan man renser, pga. at jeg aldrig har haft problemer med det, men hvis du har en kuglemus, køb en laser!

Mit eneste råd.
Avatar billede phrame Nybegynder
03. oktober 2007 - 22:29 #3
Hi Rune,

Slutter du din mus til via USB eller PS/2?
Hvad sker der hvis du proever at starte computeren i Safe Mode?

/Peter
Avatar billede markxman Nybegynder
04. oktober 2007 - 16:56 #4
Jeg har prøvet at geninstallere, det virkede i hvert fald ikke, jeg prøvede sågar at sætte en ren harddisk i og installerede windows på ny, stadig intet resultat.

Jeg har prøvet, med optisk USB mus, PS/2 kuglemus og PS/2 optisk mus intet virkede.

Jeg frygter lidt at det er et hardware problem, men så burde musen jo slet ikke virke, og jeg kan som sagt godt bruge alle knapperne på musen, bare ikke pege/bevæge funktionen.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. oktober 2007 - 23:30 #5
Jeg kan desværre ikke hjælpe. Når du har geninstalleret windows, og prøvet
flere mus, er det, for mig, et mysterium.
Avatar billede phrame Nybegynder
04. oktober 2007 - 23:53 #6
Hej Rune,

Det underlige er at baade USB og PS/2 ikke fungerer, saa derfor har jeg to mulige raad.

1. Eftersom du har geninstalleret Windows (ikke bare ovenpaa den gamle, men en ny Windows installation fra en frisk formatteret harddisk), har du proevet at installer chipset drivene til dit bundkort?
2. Det kan muligvis vaere en fejl som er opstaaet i din BIOS, har du proevet at "reset to default" i din BIOS. MEN, skriv ALLE dine instillinger ned, for hvis noget gaar galt, kan du altid saette dem tilbage til hvad de var foer, en af gangen, eftersom det kan vaere en instilling som goer forskellen.

Hvad skete der da du gik ind i Safe Mode?

/Peter
Avatar billede markxman Nybegynder
05. oktober 2007 - 13:45 #7
Hej igen

Safemode hjalp mig heller ikke.

Jeg må jo gå ud fra at det er min museport der er noget galt med, selvom det jo ikke burde påvirke en USB mus.

Hvis der er flere ideer derude, må i meget gerne melde tilbage.

Mvh

Rune
Avatar billede phrame Nybegynder
05. oktober 2007 - 23:13 #8
Hej,

Okay, lad os gaa paa spoegelses jagt. Hvad sker der hvis du bruger din computer paa det gamle sted hvor du havde den foer?

Ogsaa, fik du proevet en BIOS reset to default. Hvis ikke, saa goer det.

Du er sikker paa dine mus virke paa en anden PC og paa din egen at du slutter dem direkte til computeren?

Ogsaa, kan du give nogle specs om din computer.

Ov, noget mere at proeve, eftersom du naesten staar med valget at skulle ud og koebe nyt. Clear CMOS?

/ Peter
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 23:23 #9
Lad være med at lægge spørgsmål på Eksperten, når du ikke gider følge op:(