Avatar billede kim.lundsteen Nybegynder
03. oktober 2007 - 12:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Resultat af en sog af TEXT i et felt

EXCEL 2003 - dansk

Følgende skal bruges til beregning:

1 navn  konto    beløb  budgetkonto            BBeløb
2 Kim  budget  2000    benzin(medtaget)          0
3 Kim  budget  1000    frokost(ikke medtaget)  2000

Som vist i eksemplet ønsker jeg i kolonne BBeløb at kunne overføre tallet fra beløb kolonnen, hvis teksten i budgetkonto indeholder "ikke medtaget". Hvis teksten IKKE indeholder "ikke medtaget" skal værdien i kolonne BBeløb være 0.

Alle forskellige forsøg ender op med #værdi for endten den ene eller anden række. Hjælp please
Avatar billede jlemming Nybegynder
03. oktober 2007 - 13:33 #1
Denne formel kræver at (ikke medtaget) står til sidst og er stavet ens. ville det ikke være bedre med en kolonne hvor man krydsede af?

=IF(RIGHT(E12;15)="(ikke medtaget)"; "ej med";"med")
Avatar billede jlemming Nybegynder
03. oktober 2007 - 13:35 #2
P.s. med afkrydsnings kolonnen, har du også bedre muligheder for at sortere + du skal ikke indtastes det hver gang
Avatar billede kim.lundsteen Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:41 #3
Du har fuldstændig ret. Det virker meget mere overskueligt - og virker. Takker-
Smid et svar og du får points...
Avatar billede jlemming Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:54 #4
velkomme :-)
Avatar billede jlemming Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:55 #5
velbekomme :-))