Avatar billede zapzone Nybegynder
01. oktober 2007 - 11:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med MySQL connection

Hey Eksperter,

Jeg prøver på at tilgå de  MySQL database som jeg har i forbindelse med mit domæme/webhotel hos Web10, men det vil ikke rigtig lykkes.

Det første jeg gør er at tilføje en ny connection under min server explorer, som jeg peger til databasen på mit webhotel, dette går også fint, og jeg kan se alle minde tabeller i min server explorer under Data Connections. Næste skridt jeg tager, er at tilføje en SqlDataSource control til min aspx side, vælger Configure Data Source, finder min connection i comboboxen og klikker next, siger "Yes" til at gemme denne connection i app config filen og klikker next. Straks efter får jeg en error message: "Database schema could not be retrieved for this connection..." - trykker OK for at fjerne msg boxen, og trykker next én gang til, hvorefter der går et par sek, og hele dialog boxen lukker ned uden videre, og uden der er nogen ændringer gemt... ???

Nogen der har en forklaring på hvad der går galt ?

Jeg kører også en lokal MySQL database, og her er der ingen problemer overhovedet.

Jeg har optaget et screen capture af hvad der sker, den fylder blot 2mb. Jeg kan umiddelbart kun se videoen i Windows mediaplayer.

http://www.sorenaaroe.com/db_problem.avi
Avatar billede sherlock Nybegynder
01. oktober 2007 - 11:10 #1
http://web10.dk/help/faq/windows_mysql_net

Du kan ikke bruge SqlDataSource til MySql. Der er erstatninger for MSSql-klasser i MySql.Data.MySqlClient.
Avatar billede zapzone Nybegynder
01. oktober 2007 - 11:20 #2
Doh, selvfølgelig, det kunne jeg da have sagt migselv :)