Avatar billede aloes7 Nybegynder
30. september 2007 - 11:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbinldelse til modem!

Forbindelsen til modem er forsvundet-mangler IP adresse ??,hvor finder man den,der er ingen virus eller lign.involveret.
Cj.
Avatar billede peet-49 Novice
30. september 2007 - 11:32 #1
Tag strømmen fra modemet og tændt det igen.
Avatar billede aloes7 Nybegynder
30. september 2007 - 11:38 #2
Har prøvet, hjalp ikke!
Avatar billede peet-49 Novice
30. september 2007 - 19:34 #3
Er du tilsluttet direkte til modemet, er det eller dit netkort defekt.
Avatar billede peet-49 Novice
30. september 2007 - 19:34 #4
Prøv at fjerne dit netkort i enhedshåndtering og genstart, lad systemet finde og indstallere igen.
Avatar billede aloes7 Nybegynder
30. september 2007 - 20:27 #5
Har fjernet netkort og prøvet igen,uden held!
Det lille icon i bunden 'blinker' med meddelelse om at der søges efter netværks adresse,Status vinduet meddeler at IP adressen er ugyldig.
Avatar billede aloes7 Nybegynder
01. oktober 2007 - 08:02 #6
Jeg fandt løsningen på nettet!
http://powerweb.dk/it_faqs.asp?id=61
Avatar billede peet-49 Novice
01. oktober 2007 - 09:05 #7
Og hvad var så løsningen, ovennænte link, giver ikke en løsning, men flere muligheder.
Avatar billede aloes7 Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:20 #8
Det var løsningen!

1/ Start en kommandoprompt (vælg start ->kør ->skriv cmd og tyk ok)
2/ I kommandoprompten skriver du først ipconfig. Det fortæller dig din nuværende ip adresse.
3/ Skriv ipconfig/release (det frigiver din ipadresse - maskinen skriver 0.0.0.0)
4/ Skriv ipconfig/renew (maskinen kontakter DHCP server og anmoder om en ny ip-adresse.)