Avatar billede fieklokke Nybegynder
27. september 2007 - 17:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er min pc så langsom??

Hvordan kan det være min pc. er blevet så langsom til at åbne de forskellige programmer på nettet.F eks outlook ekspres tar meget lang tid og derudover meget lang tid om at hente ny post ind.
Er det min harddisk og er der nogen som kender et gratis program jeg kan tjekke problemet på.
Avatar billede psyclown Nybegynder
27. september 2007 - 17:10 #1
Har du prøvet at checke for virus, spyware osv., det gør for det meste en stor del til at din computer kan blive langsom.
Prøv at køre diskoprydning og defragmentering.
Gå ned i start > kør, og skriv cmd, og når du er inde i kommando promten, så skriv chkdsk.
Du kunne også prøve at bruge et program som dette:
http://www.download.com/Zappit-System-Cleaner/3000-2144_4-10568472.html?tag=lst-4-3

Der er mange muligheder, men får at få sin computer til at køre helt optimalt igen, skal der somreel en formatering til.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
27. september 2007 - 17:51 #2
Jeg kører med Trend Micro PC cillin som tar sig af spyvare og virus og jeg har lige kørt defragmentering selv om systemet sagde det ikke var nødvendigt.
Min harddisk er ikke engang halv fyldt op,men jeg er bange for det er den som der er noget i vejen med,men kan ikke finde noget program til at tæste den.
Avatar billede psyclown Nybegynder
27. september 2007 - 18:00 #3
har du prøvet at køre "chkdsk" kommandoen i kommando promt?
Avatar billede fieklokke Nybegynder
28. september 2007 - 14:32 #4
Hvor og hvordan køres det.
Avatar billede psyclown Nybegynder
28. september 2007 - 14:49 #5
Start > Kør, og skriv "cmd", og når kommando promten åbner, så skriv chkdsk
Avatar billede fieklokke Nybegynder
28. september 2007 - 15:12 #6
Har prøvet.Der blev fundet problemer i filsystemet og det skrev at jeg skulle køre chkdsk med parameteren /F (fix).Skal jeg så bare skrive /F efter chkdsk.
Avatar billede psyclown Nybegynder
28. september 2007 - 15:18 #7
ja prøv det og se hvad der sker
Avatar billede fieklokke Nybegynder
28. september 2007 - 15:46 #8
Så er det prøvet,men den er stadig meget lang tid om at åbne outlook expres når den er startet og ca. 1 minut om at gå til denne side når jeg trykker på emailen fra dig.
Avatar billede mach Nybegynder
05. oktober 2007 - 16:51 #9
Hvis du har prøvet alt de ovenstående og har ikke hjulpet, så vil jeg anbefale lave en Memory optimizer, den vil helt sikkert hjælpe dig. Du kan finde mange programmer der lave denne type. Prøv den her:
http://www.tucows.com/preview/356015