Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
27. september 2007 - 09:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Antivirus og firewall

Hej

Jeg skal have noget sikkerhedssoftware til en nystartet virksomhed, med 5 ansatte indtil videre. (regner med at vi stille og roligt bliver flere)

Vi har ingen servere stående lokalt, kun et internt trådløst netværk, med netværksprinter, en enkelt workstation og 4 laptops.

På de 5 PC'er skal vi bruge noget antivirus og firewall.

Jeg vil derfor gerne høre jeres mening om hvad der er bedst og hvorfor?

De 4 laptops kører windows vista og den sidste kører winXP PRO.

Det må gerne have et lavt ramforbrug, men det skal stadig fungere, så der er lukket godt af.

I den trådløse router er der i øvrigt en indbygget firewall (Linksys), hvor jeg vil lave godkendelse af mac adresser og WPA2 kryptering.
Avatar billede psyclown Nybegynder
27. september 2007 - 09:10 #1
prøv at kig på dette software:
http://www.f-secure.com/

Hvis i ikke ønsker meget RAM forbrug, så glem alt om f.eks. norton antivirus.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
27. september 2007 - 09:12 #2
Hehe ja jeg har prøvet Norman og Norton antivirus og er ikke positivt overrasket over dem.

Jeg er ikke i tvivl om at de er sikre.. Men damn det er sløvt..

Jeg får lige set lidt på f-secure :)
Avatar billede psyclown Nybegynder
27. september 2007 - 09:13 #3
Kan lige tilføje at jeg selv arbejder for et IT firma med 6 medarbejdere, og vi bruger f-secure på vores egne computere, samt hos mange af vores kunder.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
27. september 2007 - 09:15 #4
Ok.. Vi kan faktisk også godt få brug for det hos vores kunder.

Hvilken udgave bør jeg mon vælge?
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
27. september 2007 - 09:24 #5
Og... Vi holder nogle systemer kørende med nogle små terminal PC'er med Linux.
Kan F-Secure eventuelt køre på det?
Avatar billede psyclown Nybegynder
27. september 2007 - 09:30 #6
Vi bruger small business suite (http://www.f-secure.com/products/fsavsbs.html).
Den indeholder både client, server og exchange versionerne.

Det er også muligt at få client, og server version til linux, det skal dog bare købes ved siden af tror jeg.

Linux client:
http://www.f-secure.com/products/fsavcsl.html

Linux server:
http://www.f-secure.com/products/fsavssl.html
Avatar billede rene37 Nybegynder
27. september 2007 - 23:11 #7
Hej.

Har fået lidt kig på produktet NOD32. Ret ukendt tror jeg. Bruger selv norton 360 og syntes at programmet bruger alt for mange system resurcer. NOD32 skulle ikke bruge nogle mærkbare resurcer, og så er det forholdsvis billigt. Du kan læse mere her:

http://www.eurosecure.com/site.asp

Kan også fåes til Linux:

http://www.eset.com/download/registered_software.php

Den indbyggede firewall i Windows skulle være sikker nok. Kender et SAP firma med 300 ansatte konsulenter som efter tests har valgt at bruge den både i firmaet og hos kunder.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
04. oktober 2007 - 21:56 #8
tror det bliver til f-secure.. Tak for tippet psyclown..

Smid et svar for points..
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
16. oktober 2007 - 13:40 #9
Hvor har du købt f-secure?

Vi skal bare bruge client security licenserne..
Avatar billede psyclown Nybegynder
16. oktober 2007 - 14:40 #10
Vi har det i det firma jeg er ansat, og vi har en special aftale.
Men regner da med at du kan bestille det igennem deres e-shop, ellers kan du prøve at ringe til deres support, de burde jo vide det.