Avatar billede thermik Nybegynder
26. september 2007 - 00:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

explorer i windows Vista

Min browser er utrolig langsom i windows Vista kan man gøre noget ved det eller er det bare sådan i vista ? Det er både ves skift af sider og åbning af programmet.

Kan det evt. være norton 360 der laver rod i den ?
Kører med explorer.
4 gb ram
asus p5nsli bundkort
Avatar billede volturex Nybegynder
26. september 2007 - 00:12 #1
Ja det kunne meget vel være dit virus program. Prøv at afinstaller det og surf lidt rundt på nogle vante sider og se om det har hjulpet noget. Jeg bruger selv Mcafee og har ikke haft dette problem på Vista platformen.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. september 2007 - 09:49 #2
Du kan prøve at læse denne artikel http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32817

Når Vista service Pack 1 kommer skulle Vista blive hurtigere på hvisse områder. I tilfælde du vil bruge Norton. Jeg bruger selv Norton som jeg er glad for.

vh

jacla
Avatar billede rene37 Nybegynder
26. september 2007 - 20:20 #3
Hej

Kender ikke IE i Vista, men går ud fra at det er version 7. Jeg kører XP med norton 360, og min browser blev også langsom efter installation af norton. Fandt ud af at det er tilføjelsesprogrammet "Norton Confidential Browser Helper Object" der var synderen. Det er den grønne bjælke i toppen af browseren. Du kan prøve at slå den fra ved at klikke på funktioner - administrer tilføjelsesprogrammer og deaktivere ovennævnte. Husk at slå IE's phishing filter til igen under funktioner.
Avatar billede thermik Nybegynder
29. september 2007 - 17:06 #4
rene 37 det løste problemet dog sammen med nogle instillinger i firewall også men point til dig ! Tak for svar alle !
Avatar billede jacla Nybegynder
01. oktober 2007 - 21:38 #5
velbekomme
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. oktober 2007 - 21:38 #6
Jeg sidder med samme problem, så det ville være dejligt, hvis du skrev hvad du havde ændret i firewallen. Så ved du også hvor du kan finde det næste gang ;)
Avatar billede thermik Nybegynder
11. oktober 2007 - 15:37 #7
Jeg fik noget support fra norton hvor vi var inde i firewall og ændre nogte som jeg ikke kan huske beklager !

Nå men der gik ikke lang tid så blev den langsom igen så jeg tog tyren ved næsen og formaterede og instalerede XP igen generelt er vista vist bare ikke udviklet nok.

Jeg vil køre xp til der kommer nogle opdateringer der afhjælper alle de børne sydomme vista har surt at have spenderet mange penge på vista ultimate.
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. oktober 2007 - 16:39 #8
Der er generelt problemer ved at være med som de første. Til min HP-laser printer er der ikke udviklet VISTA-drivere endnu. I seks måneder har der på HP's hjemmeside stået, at de var på vej. Så den virker ikke :-/

Ligeledes kan den slet ikke gå på universitetets net pga. problemer med VPN-klienten. Så det er endnu en sten i skoen.

Kan være at jeg følger dig og finder en XP-cd frem ;)
Avatar billede volturex Nybegynder
11. oktober 2007 - 17:14 #9
Tommyf har du prøvet en xp driver til printeren. Havde selv et gammelt ide-kort til mine HD'er og der virkede xp driveren perfekt.
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. oktober 2007 - 23:29 #10
Det har jeg ikke rigtig haft held med, men mange tak for forslaget